1 mld USD na reklamy w grach w 2014 r.
Wydatki na reklamy w grach komputerowych w ciągu najbliższych pięciu lat zwiększą się do 1 miliarda dolarów.
Taką prognozę w swoim najnowszym raporcie pt. "In-Game Advertising: Market Assessment and Forecasts to 2014" przedstawiły firma badawcza Screen Digest i należąca do holdingu WPP Group agencja medialna GroupM. Jednak ich zdaniem wiele marek wciąż musi obudzić się i dostrzec potencjał drzemiący w rynku gier.
Firmy szacują w raporcie, że reklamy w komputerowych grach będą w 2014 roku stanowić około 1,5 procenta ogółu globalnych nakładów reklamowych.
"Dynamiczna reklama w grach oferuje markom taką samą odpowiedzialność jak inne cyfrowe platformy, ale robi to w bardziej kontrolowanym środowisku niż media społeczne i poprzez bardziej znormalizowany łańcuch wartości niż reklama mobilna. Tak samo jak reklama pre-roll w wideo online, reklama w grach wypełnia lukę w brandingu internetowym poprzez przeniesienie znanych formatów takich jak wirtualne billboardy i reklamy telewizyjne do sektora gier" - stwierdził Vincent Letang, analityk reklamowy w Screen Digest.
Z raportu wynika również, że reklama w grach dostarcza właścicielom marek i cyfrowym plannerom liczne korzyści, m.in. skalowalność, odpowiedzialność, wysoki poziom zaangażowania odbiorców oraz pozytywne skojarzenia z marką. Daje ona również możliwość komunikacji z grupami demograficznymi, do których coraz trudniej dotrzeć poprzez inne media.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: 1 mld USD na reklamy w grach w 2014 r.