21 mln urządzeń wearables sprzedanych w III kw., Fitbit przed Apple
W III kwartale 2015 roku na świecie sprzedano 21 milionów urządzeń z kategorii wearables. To o 197,6 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 (7,1 mln) - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Liderem rynku była firma Fitbit, która sprzedała 4,7 miliona swoich urządzeń wearables (wzrost o 101,7 proc. r/r) i zdobyła 22,2 proc. udziału w rynku.
Na drugim miejscu znalazło się Apple, które ze swoim zegarkiem Apple Watch zadebiutowało w II kwartale. Ich sprzedaż według szacunków IDC sięgnęła 3,9 miliona sztuk, co dało 18,6 proc. rynkowego udziału.
Czołową piątkę największych dostawców urządzeń wearables w III kwartale br. uzupełniają firmy Xiaomi, Garmin i BBK. Z Top 5 wypadł Samsung.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W III KW. 2015 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
III KW. 2015 SPRZEDAŻ |
III KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU |
III KW. 2014 SPRZEDAŻ |
III KW. 2014 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Fitbit |
4.7 |
22.2% |
2.3 |
32.8% |
101.7% |
2. Apple |
3.9 |
18.6% |
0.0 |
0.0% |
NA |
3. Xiaomi |
3.7 |
17.4% |
0.4 |
5.7% |
815.4% |
4. Garmin |
0.9 |
4.1% |
0.5 |
7.0% |
72.5% |
5. BBK |
0.7 |
3.1% |
0.0 |
0.0% |
NA |
Pozostałe |
7.3 |
34.6% |
3.9 |
54.6% |
88.8% |
SUMA |
21.0 |
100.0% |
7.1 |
100.0% |
197.6% |
Dołącz do dyskusji: 21 mln urządzeń wearables sprzedanych w III kw., Fitbit przed Apple