22 proc. Polaków czyta „Tele Tydzień”, 14 proc. - „Życie na Gorąco” (TOP tygodników i dwutygodników)
W drugim półroczu ub.r. liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce przypadło „Przyjaciółce” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od lipca do grudnia 2014 roku sięgało 22,33 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,89 pkt. proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 13,86 proc. respondentów (spadek o 3,45 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 10,64 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,87 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 9,54 proc. pytanych, co oznacza spadek o 2,86 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,21 proc. czytelników, czyli o 2,64 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,72 proc. do 4,50 proc.
Tygodniki 15-75 |
lipiec 2014 : grudzień 2014 |
lipiec 2013 : grudzień 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
22,33% |
26,22% |
Życie na Gorąco |
13,86% |
17,31% |
Chwila dla Ciebie |
10,64% |
13,87% |
Angora |
9,54% |
12,40% |
Newsweek |
6,21% |
8,85% |
Auto Świat |
5,43% |
7,12% |
Wprost |
4,50% |
5,72% |
To & Owo |
3,98% |
4,92% |
Twoje Imperium |
3,93% |
5,09% |
Gość Niedzielny |
3,70% |
3,91% |
Polityka |
3,64% |
4,81% |
Na Żywo |
3,35% |
4,72% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
2,50% |
3,22% |
Motor |
2,15% |
2,79% |
Rewia |
2,15% |
3,09% |
Świat & Ludzie |
1,77% |
2,24% |
Teleprogramy |
1,56% |
2,05% |
W Sieci |
1,22% |
1,19% |
Teraz |
1,16% |
1,50% |
Tygodnik Siedlecki |
0,71% |
0,73% |
MM Moje Miasto |
0,45% |
0,56% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,40% |
0,40% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,39% |
0,66% |
Teraz Opole |
0,02% |
0,07% |
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie wiekowej dwa tygodniki z czołowej piątki - „Angora” i „Newsweek Polska” - miały większy wskaźnik czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” - odnotowały niższe wyniki.
Tygodniki 16-59 |
lipiec 2014 : grudzień 2014 |
PBC |
|
Tytuł |
Procent respondentów |
Tele Tydzień |
21,82% |
Życie na Gorąco |
12,65% |
Chwila dla Ciebie |
10,02% |
Angora |
9,62% |
Newsweek |
6,68% |
Auto Świat |
6,23% |
Wprost |
4,50% |
To & Owo |
3,81% |
Twoje Imperium |
3,37% |
Polityka |
3,24% |
Na Żywo |
3,14% |
Gość Niedzielny |
2,97% |
Motor |
2,36% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
2,34% |
Rewia |
1,79% |
Świat & Ludzie |
1,54% |
Teleprogramy |
1,43% |
Teraz |
1,14% |
W Sieci |
1,13% |
Tygodnik Siedlecki |
0,69% |
MM Moje Miasto |
0,47% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,42% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,40% |
Teraz Opole |
0,01% |
Na drugiej podstronie dane dwutygodników
Dołącz do dyskusji: 22 proc. Polaków czyta „Tele Tydzień”, 14 proc. - „Życie na Gorąco” (TOP tygodników i dwutygodników)