4fun Media ze spadkiem przychodów i stratą. Mniej własnych produkcji
Grupa 4fun Media w 2014 roku zanotowała duży spadek przychodów i stratę netto, czego powodem była spadająca oglądalność stacji nadawcy. Spółka ograniczy w tym roku wydatki na własne produkcje, zlikwidowała też dział kreacji.
Z raportu finansowego 4fun Media, nadawcy kanałów 4fun.tv, TV.Disco i Mjuzik.tv wynika, że w 2014 roku przychody spółki wyniosły 21,63 mln zł, czyli o 31 proc. mniej niż rok wcześniej. 4fun Media ten spadek tłumaczą trudną sytuacją na rynku telewizji muzycznych w Polsce, na którym pojawiły się cztery nowe kanały, a dwa kolejne znacząco poszerzyły zasięg techniczny.
- Wpłynęło to na zmniejszenie udziałów oglądalności w segmencie wszystkich stacji muzycznych w tym należących do 4fun Media i tym samym obniżenie przychodów spółki pochodzących z reklamy telewizyjnej o 30 proc. - podaje firma w komunikacie przesłanym Wirtualnemedia.pl.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że udział 4fun.tv w grupie 16-49 spadł w 2014 roku względem 2013 roku o 23,4 proc. do 0,36 proc. Wynik TV.Disco zmalał z 0,14 proc. do 0,10 proc. , wzrost z 0,05 proc. do 0,08 proc. zanotowała natomiast telewizja Mjuzik.tv, która latem ub.r. zastąpiła Rbl.tv (więcej na ten temat).
Nadawca podaje, że wpływ na zmniejszenie jego przychodów w ub.r. miało też jednorazowe rozliczenie z brokerem reklamowym dotyczące usług reklamowych, sponsorskich i lokowania produktów.
Spółka w 2014 roku miała ujemną EBITDA na poziomie 4,6 mln zł, podczas gdy rok wcześniej jej EBITDA była dodatnia i wyniosła 11,94 mln zł. Strata netto firmy za ub.r. wyniosła zaś 6,4 mln zł wobec zysku netto na poziomie 7,1 mln zł w 2013 roku. 4fun Media podkreśla, że przyczyną starty poza spadkiem przychodów były też dodatkowe koszty związane ze zmianą sposobu nadawania sygnału (przejście z DVB-S na DVB-S2 oraz z MPEG2 na MPEG4).
W tym roku 4fun Media zamierzają ograniczyć wydatki produkcyjne i wykorzystanie części wyprodukowanego kontentu wideo w swoich telewizjach. Z tego tytułu dokonany został odpis księgowy na łączną kwotę 7,2 mln zł.
Ewa Czekała, prezes 4fun Media, informuje Wirtualnemedia.pl, że spółka już pod koniec zeszłego roku zmniejszyła liczbę programów na swoich kanałach, a także zaprzestała emisji formatów internetowych. - Nowe produkcje pozamuzyczne będziemy nadawać, tylko jak znajdziemy dla nich sponsorów - mówi Czekała.
Spółka zdecydowała się też na likwidację działu kreacji i zamierza korzystać w tym zakresie z freelancerów. - Redukcje nastąpiły już pod koniec ub.r,, działo się to stopniowo - informuje Czekała. Nie podaje, ile w sumie osób odeszło ze spółki.
Zmiana strategii programowej oraz wprowadzone optymalizacje kosztowe mają wpłynąć na poprawę wyników 4fun Media. Spółka prognozuje, że jej przychody w tym roku wyniosą 20,3 mln zł, zysk EBITDA - 5,8 mln zł, a zysk netto - 3,1 mln zł. Zarząd 4fun Media zamierza zarekomendować walnemu zgromadzeniu wypłatę dywidendy z zysku osiągniętego w 2015 roku na poziomie nie mniejszym niż 30 proc. jego wartości.
Dołącz do dyskusji: 4fun Media ze spadkiem przychodów i stratą. Mniej własnych produkcji