875 tys. widzów „Domu Marzeń”. TVN wiceliderem w grupie komercyjnej
Nowy reality-show TVN „Dom Marzeń” oglądało średnio 875 tys. osób. Stacja w czasie emisji formatu była czwarta w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i druga w grupie 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 3,97 mln zł. Nie podjęto jeszcze decyzji w sprawie kontynuacji programu.
„Dom Marzeń” na antenie TVN pokazywany był w soboty o godz. 20.00, w okresie od 25 czerwca do 27 sierpnia br., a w środę, 31 sierpnia br. stacja pokazała finał programu. Średnia widownia wszystkich odcinków reality-show wyniosła 875 tys. osób, co przełożyło się na 6,76 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 10,35 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię przyciągnął drugi odcinek formatu, który śledziło średnio 1,07 mln widzów.
Oglądalność trzech topowych odcinków programu
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
|
Data |
AMR |
SHR % |
02-07-2016 |
1 073 482 |
9,57% |
25-06-2016 |
999 356 |
9,70% |
27-08-2016 |
988 396 |
8,84% |
TVN w paśmie nadawania reality-show „Dom Marzeń” przegrał walkę o widza w rynku telewizyjnym ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Liderem była TVP1 z udziałem na poziomie 13,03 proc., nadająca w tym czasie gł. serwis sportowy, prognozę pogody i filmy fabularne, a także relacje olimpijskie z Rio de Janeiro, przedmeczowe studio z Euro 2016 oraz transmisję z ME w lekkiej atletyce w Amsterdamie.
Druga była TVP2 (12,28 proc.; gł. programy kabaretowe i transmisje olimpijskie oraz po jednym odcinku seriali „Na dobre i na złe” oraz „Na sygnale”), a trzeci - Polsat (9,05 proc.; filmy fabularne, transmisja koncertów oraz studia przedmeczowe przed dwoma spotkaniami Euro 2016).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był wiceliderem, przegrywając tylko z Polsatem. Dalej uplasowały się Jedynka i Dwójka.
Widownia produkcji na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVP1 |
1 486 310 |
13,03% |
419 791 |
10,15% |
TVP2 |
1 400 582 |
12,28% |
417 018 |
10,09% |
Polsat |
1 032 237 |
9,05% |
474 774 |
11,48% |
TVN - Dom Marzeń |
874 672 |
6,76% |
427 907 |
10,35% |
Cennikowe wpływy z reklam emitowanych wokół premierowych odcinków reality-show wyniosły 3,97 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Dom Marzeń” to polska adaptacja brytyjskiego formatu „Building The Dream”. W programie występowało 10 par, które wspólnie budowały warty 2,5 mln zł dom w Starej Wsi pod Warszawą.
Reality-show prowadziła Ula Chincz, a wyprodukowała go firma Starry Televizor.
Posiadłość - z pełnym wyposażeniem i gruntami - finalnie otrzymał najlepszy w opinii widzów duet, czyli Marzena i Richard Mitan-Albel.
Telewizja TVN jeszcze nie podjęła decyzji, czy powstanie drugi sezon programu.
W sierpniu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 9,51 proc.
Dołącz do dyskusji: 875 tys. widzów „Domu Marzeń”. TVN wiceliderem w grupie komercyjnej