880 tys. widzów serialu „Szkoła 5”. 27,6 mln zł z reklam
Piąty sezon „Szkoły” oglądało 877 tys. widzów. Produkcja dała TVN pozycję wicelidera oglądalności w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 27,58 mln zł.
Jesienne premierowe odcinki „Szkoły” na antenie TVN były emitowane w dni powszednie, w okresie od 1 września do 2 grudnia 2016 roku (do 4 listopada o godz. 16.00, a od 7 listopada - o 15.30). Średnia widownia scripted-docu w tym okresie wyniosła 877 tys. osób. Przełożyło się to na 11,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,04 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,63 proc. w grupie 16-59 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię zgromadził odcinek z 12 października br., który oglądało 1,19 mln osób. Wszystkie wśród trzech topowych emisji, to odcinki z godz. 16.00.
Data | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |||
12-10-2016 | 15:59:56 | 16:55:28 | 1 187 925 | 13,57% |
03-10-2016 | 15:59:56 | 16:55:57 | 1 089 556 | 12,34% |
04-11-2016 | 15:59:33 | 16:56:54 | 1 067 756 | 12,02% |
TVN w paśmie emisji „Szkoły” był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajął Polsat, emitujący wówczas „Dlaczego ja?”, „Wydarzenia”, „Pogodę”, „Interwencję” i „Na ratunek 112”, co dało mu 16,97 proc. udziału. Trzecia była TVP1 (gł. „Obserwator” i powtórki seriali; 8,44 proc.) oraz TVP2 (gł. „Panorama - kraj” i powtórki seriali; 4,51 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
Polsat | 1 316 215 | 16,97% | 442 935 | 16,09% | 699 804 | 16,91% |
TVN - Szkoła 5 | 877 207 | 11,31% | 441 438 | 16,04% | 563 990 | 13,63% |
TVP1 | 654 394 | 8,44% | 143 027 | 5,20% | 282 512 | 6,83% |
TVP2 | 349 732 | 4,51% | 130 342 | 4,73% | 203 507 | 4,92% |
Wpływy reklamowe podczas emisji paradokumentu wyniosły 27,58 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Szkoła” to serial scripted-docu, który skupia się na życiu uczniów klas gimnazjalnych i licealnych, a stałymi bohaterami produkcji są nauczyciele, których grają aktorzy z krakowskich teatrów. Paradokument realizowany jest przez krakowski oddział TVN, który wcześniej odpowiadał m.in. za „W11” i „Detektywów”, a obecnie produkuje też „Szpital”.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 11,30 proc.
Dołącz do dyskusji: 880 tys. widzów serialu „Szkoła 5”. 27,6 mln zł z reklam