Sprzedano 60 mln sztuk słuchawek AirPods, Apple dominuje w tym segmencie
W 2019 roku Apple sprzedało na całym świecie blisko 60 milionów słuchawek AirPods - szacuje firma badawcza Strategy Analytics.
Wprowadzając na rynek w 2016 r. pierwszy model AirPods, Apple stworzyło nową kategorię urządzeń - całkowicie bezprzewodowych słuchawek stereo z łącznością Bluetooth, pozbawionych łączącego je przewodu.
Segment ten w 2019 roku zanotował 200-proc. wzrost sprzedaży, a Apple było jego zdecydowanym liderem, z ponad 50 proc. udziałem w rynku. Daleko w tyle byli rywale tacy jak Samsung i Xiaomi, mający mniej niż 10 proc. rynkowego udziału.
Jeszcze szybciej rósł w zeszłym roku przychód ze sprzedaży omawianego typu słuchawek - o ponad 200 proc. Tutaj dominacja Apple była jeszcze większa: aż 71 proc. wpływów całego segmentu trafiło właśnie do koncernu z Cupertino.
Apple liderem segmentu na długie lata
- AirPods dominują zarówno pod względem wielkości sprzedaży, jak i przychodu. Pomimo, że w tym segmencie cały czas pojawiają się kolejni gracze, Apple pozostanie dominującym dostawcą co najmniej do połowy następnej dekady - stwierdził Ken Hyers, dyrektor w Strategy Analytics.
- Apple stworzyło tą kategorię i jego dominująca pozycja nie jest zaskoczeniem. Wydaje się mało prawdopodobne, aby jakikolwiek inny dostawca strącił Apple ze szczytu w dającej się przewidzieć przyszłości - dodał Ville-Petteri Ukonaho, associate director w Strategy Analytics.
Jest miejsce dla innych producentów
Jednocześnie analitycy podkreślają, że dzięki malejącym cenom chipsetów do bezprzewodowych słuchawek Bluetooth, rynek otworzył się dla wielu innych dostawców, oferujących niedrogie urządzenia.
- Konsumenci, których nie stać na wysokiej jakości słuchawki od Apple, Bose, czy Samsunga, mają teraz do wyboru wiele tańszych opcji - powiedział Hyers.
Dołącz do dyskusji: Sprzedano 60 mln sztuk słuchawek AirPods, Apple dominuje w tym segmencie