Allegro postawi 1,5 tys. własnych automatów paczkowych, wybrało dostawcę
W połowie br. Allegro zacznie instalować własne automaty do odbioru i nadawania przesyłek, do końca roku chce mieć ich 1,5 tys. Dostawą urządzeń zajmie się spółka Modern - Expo, z którą Allegro podpisało list intencyjny.
- Dbamy o to, aby klienci Allegro byli zadowoleni na każdym etapie zakupów. Dużą wagę przykładamy do szybkości dostaw i już teraz ok. 80% przesyłek trafia do klienta w ciągu 1-2 dni od zamówienia. Mamy ambicję, żeby dostawy te były jeszcze szybsze, tańsze i wygodniejsze. Dlatego postanowiliśmy zainwestować we własną sieć automatów paczkowych, jako uzupełnienie sieci ok 30 tys. punktów odbioru i automatów dostępnych już na Allegro - tłumaczy Grzegorz Czapski dyrektor ds. rozwoju w Allegro.
Allegro chce mieć 3 tys. własnych automatów
Firma zapowiada, że jej pierwsze automaty paczkomatowe zostaną zainstalowane w połowie roku. Od czwartku na stronie na.allegro.pl/nasze-punkty mogą zgłaszać się podmioty i osoby, które są zainteresowani udostępnianiem powierzchni na potrzeby automatów.
- W pierwszej fazie projektu planujemy uruchomić 3000 zaawansowanych technologicznie automatów paczkowych, z czego 1500 zostanie zainstalowanych jeszcze w tym roku - mówi Grzegorz Czapski.
Nie podano na razie żadnych dalszych informacji o automatach paczkowych Allegro ani o tym, jakie miejscowości mogą być preferowane jako ich lokalizacje
Uruchomienie własnej sieci automatów paczkowych pod koniec listopada ub.r. zapowiedział dyrektor finansowy Allegro Jon Eastick. - W 2021 roku planujemy przeprowadzić pilotaż. Dopiero w kolejnym kroku podejmiemy decyzję, czy rozwijać ten projekt - zaznaczył.
Automaty dla Allegro dostarczy Modern - Expo
Allegro podpisało już list intencyjny dotyczący dostawy automatów ze spółką Modern - Expo, która specjalizuje się w produkcji zaawansowanego technologicznie wyposażenia dla branż sprzedaży detalicznej i e-commerce.
- Już od 25 lat dostarczamy wyposażenie do największych sieci detalicznych na całym świecie. Współpraca z tak wymagającym partnerem jak Allegro stawia przed nami nowe możliwości. To również dowód na to, że oferowane przez nas produkty łączą wysoką jakość wykonania z wygodną i intuicyjną obsługą - komentuje Bogdan Łukasik, prezes i współwłaściciel Modern-Expo Group.
Allegro współpracuje z InPostem, szykuje centrum logistyczne
Od kilku lat jednym z głównym partnerów logistycznych Allegro jest InPost. Dostawa zakupów do Paczkomatów to jedna z opcji w ramach działającej od ponad dwóch lat usługi abonamentowej Allegro Smart! W drugiej połowie września umowę przedłużono o siedem lat.
Z początkiem 2021 roku Allegro częścią kosztów dostaw do Paczkomatów będzie obciążać sprzedawców z kontami firmowymi, zapłacą oni 0,99 lub 1,99 zł w zależności od wartości przesyłki. InPost w ostatnich latach mocno przyspieszył rozwój sieci Paczkomatów, w połowie lutego ogłosił, że w całym kraju działa ich już 11tys., a do końca br. ma być uruchamianie 100 tygodniowo.
Miesiąc temu Allegro zapowiedziało, że uruchomi pod Warszawą centrum logistyczne o powierzchni ponad 65 tys. m2, w którym pracę znajdzie 1,2 tys. osób. W centrum zamierza realizować nową usługę logistyczną dla firm obejmującą m.in. przechowywanie, pakowanie i wysyłkę towarów. Usługa ma zostać wprowadzona w br.
Natomiast InPost obsługuje też przesyłki z innych platform e-commerce. W listopadzie ub.r. zaczął współpracę z IKEA, od połowy listopada zakupy o odpowiednio małych rozmiarach z jej sklepu internetowego można zamawiać do Paczkomatów. Współpracuje również z Amazonem (prezes InPostu Rafał Brzoska ujawnił niedawno, że umowę podpisano na pięć lat), który właśnie uruchomił swoją platformę dla sprzedawców i kupujących z Polski.
Allegro to obecnie zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce w polskim internecie. Według badania Mediapanel w styczniu br. jej przeglądarkowa wersja zanotowała 18,67 mln użytkowników i 64,2 proc. zasięgu, a aplikacja mobilna - 7,76 mln i 26,7 proc. zasięgu.
W trzecim kwartale ub.r. firma Allegro, do którego należą też Ceneo.pl i eBilet Polska, osiągnęła wzrost przychodów netto o 49,7 proc. do 928,7 mln zł i skorygowanego zysku EBITDA o 26,7 proc. do 408,5 mln zł. Na platformie Allegro było 12,6 mln aktywnych kupujących. Koszty debiutu giełdowego i refinansowania zadłużenie spowodowały, że firma miała 131,7 mln zł straty netto.
Dołącz do dyskusji: Allegro postawi 1,5 tys. własnych automatów paczkowych, wybrało dostawcę