Allegro wprowadza usługę typu callback. Na żądanie konsultant zadzwoni do sprzedawcy lub kupującego
Serwis Allegro wprowadził dla wszystkich użytkowników platformy usługę o nazwie callback. Polega ona tym, że na prośbę sprzedającego lub kupującego konsultant Allegro zadzwoni do niego aby udzielić wyjaśnień lub pomóc w rozwiązaniu problemu.
Informując o wprowadzeniu opcji callback Allegro zaznacza, że w 2018 r. obsługa klientów serwisu uległa zmianie i zakłada możliwość skontaktowania się na wiele różnych sposobów. W wyniku tych zmian Allegro poszerzyło swój zespół doradców (który obecnie przekracza 370 osób), poprawiło proces odpowiedzi na maile, wdrożyło nowe kanały kontaktu dostępne w czasie rzeczywistym (np. czat czy messenger) oraz powołało specjalny zespół do obsługi klientów w mediach społecznościowych.
Wprowadzona obecnie możliwość zamówienia telefonicznej rozmowy z doradcą według Allegro powoduje, że kontakt z platformą jest jeszcze łatwiejszy. Zarówno kupujący jak i sprzedający mogą zamówić taką rozmowę, a do tego odbyć ją w czasie, który jest dla nich najbardziej dogodny.
- Zawsze będą zdarzać się sytuacje, gdy kontakt z nami będzie niezbędny - zaznacza Jakub Kłoczewiak, dyrektor ds relacji z klientami w Allegro. - Chcemy, żeby w takich wypadkach to klient decydował jak i kiedy się z nami skontaktować. Kanały kontaktu dostępne w czasie rzeczywistym na pewno będą zyskiwać na popularności, ponieważ coraz więcej klientów robi zakupy z wykorzystaniem swojego smartfonu i korzysta z internetowych komunikatorów. Czasem są jednak sprawy, które najłatwiej po prostu omówić telefonicznie, szczególnie jeżeli na połączenie z konsultantem trzeba czekać tylko 10 sekund. W Allegro wręcz odwróciliśmy tradycyjne role - w ramach obsługi w mediach społecznościowych sami monitorujemy pojawiające się problemy i oferujemy pomoc. Klienci w ogóle nie muszą ich do nas zgłaszać- dodaje Kłoczewiak.
Allegro wyjaśnia, że korzystając z opcji callback kupujący i sprzedający mogą zamówić rozmowę telefoniczną z doradcą. Takie zamówienie można złożyć poprzez stronę Allegro Pomoc. Poszukując informacji lub próbując znaleźć rozwiązanie problemu, klient znajdzie odpowiedni temat w Pomocy, który powinien doprowadzić go, krok po kroku, do rozwiązania. Jeżeli tak się nie stało, albo jeżeli kwestia jest złożona, pojawia się możliwość skontaktowania z Allegro, w tym możliwość zamówienia rozmowy. Można ją umówić natychmiast lub wybrać datę i godzinę kontaktu, która nam najbardziej odpowiada.
Według sprawozdań złożonych w KRS wyniki finansowe Allegro wzrosły w porównaniu z poprzednim okresem sprawozdawczym - od końca lipca 2016 roku do końca 2017 roku. Przychody zwiększyły się z 1,54 do 1,75 mld zł, zysk operacyjny - z 242,2 do 621,5 mln zł, zysk brutto - z 80,8 do 292,1 mln zł, a zysk netto - ze 181,1 do 230,1 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Allegro wprowadza usługę typu callback. Na żądanie konsultant zadzwoni do sprzedawcy lub kupującego