Amazon może pracować nad aplikacją konkurencyjną dla Clubhouse
Amazon pracuje nad nową aplikacją społecznościową w formacie audio, która ma stanowić konkurencję dla Clubhouse. Oprogramowanie ma umożliwić użytkownikom prowadzenie własnego programu radiowego - podał portal The Verge.
Nowa usługa Amazon o roboczej nazwie “Project Mic” ma początkowo trafić na rynek amerykański uwzględniając możliwość ekspansji na resztę globalnego rynku. Nie jest jednak jasne kiedy aplikacja ujrzy światło dzienne.
"Project Mic"
Z informacji uzyskanych przez portal The Verge można wywnioskować, że nowa usługa amerykańskiego koncernu umożliwi użytkownikom korzystanie z utworów audio przy wykorzystaniu biblioteki Amazon Music. Wiele wskazuje na to, że firma chce umożliwić konsumentom prowadzenie własnych audycji radiowych.
Nie jest to jednak jedyne zastosowanie Projektu Mic, a jedynie namiastka, wszak aplikacja ma bezpośrednio konkurować z Clubhousem. Ponoć Amazon zamierza zapraszać celebrytów i wpływowe osoby do współpracy przy projekcie. Mieliby oni prowadzić własne programy w formacie na żywo.
Oprócz wymienionej wcześniej usługi Amazon Music, nowa aplikacja ma być również kompatybilna z Audible, Twitchem i Alexą. Bezpośrednie komendy wystosowane do Alexy mają umożliwić użytkownikom wyszukiwanie konkretnych treści, chociażby podczas jazdy samochodem. Zaznaczono również, że Amazon zadba o dostosowanie i zoptymalizowanie komend, by były intuicyjne i sprzyjały użytkowaniu w zróżnicowanych warunkach.
Portal The Verge, który miał już okazję przyjrzeć się bliżej tajemniczemu projektowi Amazona, wymienił listę tematyczną, według której będą segregowane programy, są to m.in.: popkultura, NBA czy wyróżnieni twórcy. Użytkownicy otrzymają również możliwość wyszukiwania konkretnych treści na podstawie fraz, nazwy lub utworów muzycznych.
Należy pamiętać, że nie są to pierwsze doniesienia o nowej usłudze Amazona. Już w sierpniu tego roku portal Axios informował, że amerykański koncern pracuje nad stworzeniem aplikacji konkurencyjnej dla Clubhouse. Wtedy też zauważono, że firma rozpoczęła współpracę z artystami i wytwórniami. Wygląda więc na to, że prace zdecydowanie przyspieszyły i firma już zaczyna przygotowywać treści, którymi będzie mogła zapełnić usługę podczas premiery. Ponoć oprócz muzyki przygotowywane są już również inne rodzaje treści związanych m.in. z popkulturą, komedią i sportem.
Pomysł stworzenia aplikacji przypominającej pod niektórymi względami tradycyjne radio nie jest nowatorski, w podobnym kierunku poszły już takie firmy jak Apple, Spotify, Sonos, Facebook, Twitter, Discord czy Clubhouse. Amazon ma jednak silnie ugruntowaną pozycję na wielu segmentach rynku, co może pomóc w szybkim rozwoju usługi. Mówi się również o tym, że w połączeniu z Alexą oraz urządzeniem Echo, Amazon stworzy idealny ekosystem dla reklamodawców mogących dostosować reklamy do konkretnych użytkowników.
Amazon Prime już w Polsce
Do Polski właśnie dotarła pełna usługa Amazon Prime w promocyjnej cenie 49 zł za rok subskrypcji. Amerykańska firma umożliwia również korzystanie z miesięcznego abonamentu w cenie 10,99 zł oraz darmowego okresu próbnego na 30 dni. Usługa Amazon Prime jest w tym momencie prawdopodobnie najbardziej opłacalną formą subskrypcji w Polsce, wszak daje ona dostęp do biblioteki filmów i seriali (Prime Video), darmowych gier w ramach usługi Prime Gaming oraz nielimitowanych, darmowych dostaw produktów ze sklepu Amazon.
Dołącz do dyskusji: Amazon może pracować nad aplikacją konkurencyjną dla Clubhouse