PKN Orlen: Aplikacja JustDrive nie miała elementów innowacyjnych
PKN Orlen potwierdził oficjalnie prowadzenie testów mobilnego systemu płatności Orlen Pay, który według zapowiedzi ma zostać udostępniony w III kwartale 2018 roku. Przy okazji koncern odcina się od sugestii, że nowe rozwiązanie ma zastąpić aplikację JustDrive, z której Orlen zrezygnował kilka miesięcy temu. - Aplikacja JustDrive miała być tylko niewielką częścią systemu dedykowaną klientom salonów samochodowych marek, w warstwie technicznej nie miała elementów innowacyjnych - wyjaśnia Orlen w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.
Nieoficjalne informacje na temat rozwiązania Orlen Pay planowanego przez największego w Polsce dostawcę paliw pojawiły się w ubiegłym tygodniu. Zgodnie z nimi Orlen testuje obecnie na swoich pracownikach system płatności mobilnych. Ma on umożliwiać regulowanie rachunków za zatankowane paliwo za pomocą smartfona, bez konieczności płacenia przy kasie na stacji benzynowej.
Kilka dni temu Orlen nie odpowiedział na pytania serwisu Wirtualnemedia.pl dotyczące szczegółów projektu. Teraz przesłał nam jednak komunikat, w którym wyjaśnia szczegóły systemu Orlen Pay i prowadzonych nad nim prac.
- Obecnie trwa pilotażowy program nowego systemu płatności mobilnych - Orlen Pay, który umożliwia płatność za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze na wybranych stacjach paliw w naszej sieci – wyjaśnia biuro prasowe Orlenu. - Biorą w nim udział wyłącznie pracownicy PKN Orlen. W kolejnym etapie planowane jest udostępnienie rozwiązania wszystkim klientom własnych stacji paliw pod marką Orlen. Przewidujemy, że mogłoby to nastąpić w III kwartale 2018 r. - zapowiada koncern.
Według Orlenu nowy system doskonale wpisuje się w rynkowe trendy i oczekiwania klientów związane z oszczędzaniem czasu podczas realizacji codziennych obowiązków.
- Rozwiązanie zdecydowanie przyspiesza oraz upraszcza obsługę płatności dla klientów, których wizyta na stacji ogranicza się jedynie do zakupu paliwa lub klientów, którzy wolą już po zwolnieniu dystrybutora, bez pośpiechu, dokonać dalszych zakupów - w tym skorzystać z oferty gastronomicznej na stacji – czytamy w komunikacie. - Dokonanie płatności możliwe jest po zainstalowaniu na smartfonie aplikacji obsługującej płatności mobilne i powiązaniu jej ze swoją kartą płatniczą. Rozwiązanie nie wymaga wizyty w budynku stacji, ułatwi zatem zatankowanie samochodu m.in. osobom niepełnosprawnym oraz matkom podróżującym z małymi dziećmi.
Po ujawnieniu informacji na temat testów Orlen Pay pojawiły się skojarzenia tego rozwiązania z przygotowaną przez firmę ITmagination mobilną aplikacją JustDrive uruchomioną na początku lutego br., która miała pozwalać klientom Orlenu na bezgotówkowe opłaty za tankowanie. Kilkanaście dni później w atmosferze wzajemnych oskarżeń i skandalu Orlen zerwał umowę z JustDrive, a motywy tej decyzji długo pozostawały niejasne. Teraz jednak Orlen postanowił wyjaśnić przyczyny zakończenia współpracy z ITmagination zaprzeczając jednocześnie, że Orlen Pay jest bezpośrednim następcą JustDrive.
- Przygotowania związane z wdrożeniem aplikacji do płatności mobilnych trwają w PKN Orlen już od połowy 2016 r. – zapewnia koncern. - Pierwszym etapem było uruchomienie systemu mFlota dla posiadaczy kart dedykowanych określonym programom, która jest dostępna w całej sieci PKN Orlen. Aplikacja JustDrive w założeniach miała być tylko niewielką częścią systemu dedykowaną klientom salonów samochodowych marek, z którymi ITmagination Automotive miał współpracować. Warto podkreślić, że w warstwie technicznej aplikacja JustDrive nie miała elementów innowacyjnych i w pełni opierała się na rozwiązaniu udostępnionym przez PKN Orlen – czytamy w mailu przesłanym do naszej redakcji.
Według uzyskanych przez nas nieoficjalnych informacji usługa JustDrive nie jest obecnie rozwijana i nic nie wiadomo na temat ewentualnych nowych partnerów tego rozwiązania, którzy mieliby zastąpić Orlen.
Dołącz do dyskusji: PKN Orlen: Aplikacja JustDrive nie miała elementów innowacyjnych