Bauer wprowadza do Polski dwutygodniki telewizyjne
Wydawnictwo Bauer, lider segmentu tygodników telewizyjnych,rozpoczyna wydawanie pism z programem ukazujących się co dwatygodnie i wprowadza na rynek dwa takie tytuły: przekształcony ztygodnika "Tele Świat" oraz nowy magazyn "TV 14". Oba mają miećcharakter premium.
- Wprowadzamy formułę u nas nową, ale sprawdzoną w wielu krajachEuropy. To dla nas naturalny etap rozwoju, zaczęliśmy od magazynówtelewizyjnych w częstotliwości tygodniowej, potem wydzieliliśmysegment premium, teraz czas na dwutygodniki - mówi namMaciej Brzozowski, dyrektor PR w WydawnictwieBauer. Spółka ta dwutygodniowe pisma telewizyjne wydaje wNiemczech.
"Tele Świat", który zadebiutuje w formule dwutygodnika wnajbliższy poniedziałek 21 września br., nadal pozostanie magazynemtelewizji cyfrowej z dużą liczbą prezentowanych stacji.Będzie ich 80, czyli jednak mnie niż ostatnio (107), ale więcej niżprzed lipcową zmianą (wtedy było ich 72). Tytuł koncentrować siębędzie na omawianiu prezentowanych programów, numer nadal otwieraćbędzie portret gwiazdy. Pismo liczyć ma 100 stron jakdotychczas.
W ciągu ostatnich dwóch lat "Tele Świat" był odświeżany już trzyrazy, ostatnio w lipcu br. Zawsze modyfikowano jego zawartość iszatę graficzną, ostatnio też format. Zmiany te nie powstrzymałyjednak spadku sprzedaży pisma. W pierwszym półroczu br. jegosprzedaż ogółem wyniosła 226 179 tys. egz., czyli była o 13 proc.niższa niż rok wcześniej (dane ZKDP). Maciej Brzozowski tłumaczynam, że kolejna zmiana w "Tele Świecie" wynika z ewolucji tytułu izapewnia, że jest on rentowny.
Drugi z dwutygodników - "TV 14", który pojawi się narynku 28 września br., będzie z kolei magazynem rodzinnymkierowanym do szerokiej grupy odbiorców, zbliżonej dopopulacji. Zawierać ma program 54 stacji telewizyjnychoraz rozbudowaną część magazynową, zawierającą kolumny dotyczącezdrowia i urody, gotowania, podróży, a także informacje o gwiazdachczy serialach, krzyżówki i horoskopy. W Niemczech Bauer równieżwydaje dwutygodnik zatytułowany "TV 14", ale polskie pismo będziesię różnić od niego zawartością, makieta i grupą docelową. Jegoobjętość ma wynieść 100 stron.
Oba magazyny trafią na rynek w promocyjnej cenie 1,50złotych ("Tele Świat" do tej pory kosztował 1,90 zł) ipółmilionowym nakładzie.
- Zastanawia mnie jaki jest cel wprowadzania dwóch podobnychtytułów pod względem częstotliwości w tym samym czasie. Jeżeli jestto nowatorskie rozwiązanie na rynku, ryzyko może być podwójne.Zwłaszcza, że w Polsce przyzwyczajeni jesteśmy do tygodniowegocyklu programowego. To, że różne formuły magazynów sprawdzają się winnych częściach Europy, wcale nie oznacza że u nas mogą sięprzyjąć - uważa Rafał Leszczyński, analityk prasowy CRMedia Consulting, który jako przykład podaje "Pilot TV".Magazyn ten z godzinowym układem programu, popularnym w USA, wPolsce ukazał się w 2003 roku i upadł już po kilku tygodniach. - Zdwutygodniowym programem telewizyjnym może być jednak inaczej.Zwłaszcza, że Bauer raczej nie inwestuje w nieprzemyślane projekty- dodaje Leszczyński.
Na promocję każdego z magazynów wydawca przeznaczy około3 miliony złotych do końca roku. Dwutygodniki promowanebędą w telewizji (TVP, TVN, Polsat, stacje tematyczne), radiu (RMFFM, radio ZET), internecie (Interia.pl) oraz innych tytułachprasowych Wydawnictwa Bauer. Za kreację kampanii odpowiada agencjaHappy Hours, za zakup mediów - Mediaedge:CIA.
Trzeba też wspomnieć, że w październiku na naszym rynku pojawi siętrzeci dwutygodnik z programem telewizyjnym zatytułowany"Piękna TV", który kierowany będzie do kobiet. Wyda goElipsa, która jest wydawcą m.in. miesięcznika "Bluszcz".
Dołącz do dyskusji: Bauer wprowadza do Polski dwutygodniki telewizyjne