SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Będzie rebranding BZ WBK. Budżet 100 mln zł, twarzą Antonio Banderas

Strategia Banku Zachodniego WBK po przejęciu przez nowego właściciela – Banco Santander nie zmieni się.  Proces rebrandingu będzie rozłożony na kilka lat, a wydatki na ten cel nie będą przekraczać standardowego budżetu marketingowego banku na poziomie 100 mln zł rocznie, poinformował prezes Mateusz Morawiecki.

„Santander kupuje banki na całym świecie w różnej kondycji finansowej i operacyjnej. My mamy szansę, aby stać się środkowoeuropejskim centrum, obsługującym jednostki Santandera w tym regionie. Jako bank zdrowy i silny nie mamy potrzeby wprowadzania zmian w strategii i tu zgadzamy się z naszym nowym właścicielem"- powiedział Morawiecki w środę.

Strategia banku, oparta na wzroście organicznym, rokrocznym poprawianiu przychodów i zysku oraz wzmacnianiu bazy dochodowych klientów będzie kontynuowana.

„Chcemy nadal rok do roku poprawiać nasze zyski. Mamy też ambicję, aby rok do roku mieć wyższe dochody niż nasi konkurenci. To jest bardzo ambitny plan, ale możliwy do zrealizowania"- dodał prezes.

Morawiecki powiedział, że celem banku jest także wykorzystywanie synergii, wynikających z obecności w grupie Santander w Polce banku AIG oraz Santander Consumer Finance. Centrum finansowo-operacyjne we Wrocławiu mogłoby, w jego ocenie, świadczyć usługi na rzecz innych spółek z grupy hiszpańskiego akcjonariusza.

„Mamy plany z bankami siostrzanymi, aby wykorzystywać pewne wspólne systemy informatyczne, procesy, systemy scoringowe, czyli tzw. zaplecze. Chcemy czerpać korzyści z synergii, know-how Santandera, ale bez łączenia tych jednostek" - zaznaczył Morawiecki.

Prezes poinformował, że proces rebrandingu będzie rozłożony w czasie i nie będzie jeszcze widoczny w tegorocznych kosztach. BZ WBK nie zamierza przekraczać 100 mln zł rocznych wydatków na marketing, aby takie zmiany przeprowadzić.

„Chcemy przeprowadzić proces rebrandingu w ciągu kilku lat tak, aby nie miał on wpływu na poziom kosztów oraz wskaźnika koszty do dochodów. Przy wykorzystaniu budżetu marketingowego 100 mln zł rocznie nie zamierzamy robić wielkich wielomilionowych akcji. Rozpoznawalność marki BZ WBK jest bardzo dobra i klientów będziemy w łagodny sposób przyzwyczajać do nowej marki"- powiedział.

Rebranding banku na logo i czerwień Santandera rozpocznie się w 2012 roku. Wkrótce zobaczymy reklamy banku z Antonio Banderasem, które posłużą do promocji zmiany marki.

Łącznie sieć placówek BZ WBK, AIG Banku oraz Santander Consumer Finance wynosi ponad 900 oddziałów.

Dołącz do dyskusji: Będzie rebranding BZ WBK. Budżet 100 mln zł, twarzą Antonio Banderas

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Noah
No, to jak tylko zmienią z BZWBK na na logo i czerwień Santandera to powiem im (po hiszpańsku) adiós
odpowiedź
User
Hypester
ciekawa, bardzo ciekawa marketingowo akcja, pytanie jak Polacy na to zareagują? WBK nie będzie miało za bardzo wyboru i jeśli jeszcze nie korzystają z porządnego narzędzia do śledzenia opinii w necie, to będą musieli skorzystać... Blogosfera, fora i pozostałe miejsca social mediowe mogą ich podkopać.

a propso aplikacji, ostatnio trafiłem na ciekawą - erudito.pl, ktoś korzystał?
odpowiedź
User
miki
Ciekawe, kto za to zapłaci?
Ja już wiem ;)
Na pewno nie pan prezes...
odpowiedź