Blogi i serwisy społecznościowe pomagają dzieciom w pisaniu
Dzieci korzystające z blogów i serwisów społecznościowych mają lepsze umiejętności pisania w porównaniu ze swoimi rówieśnikami, którzy nie wchodzą na tego typu strony.
Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego przez organizację National Literacy Trust, promującą naukę czytania i pisania. W badaniu udział wzięło 3.001 brytyjskich dzieci w wieku od 9 do 16 lat.
Własny profil w serwisie społecznościowym miała ponad połowa respondentów, a 24 proc. prowadziło własnego bloga. Odpowiednio 56 i 67 proc. pytanych z tych grup określił swoje umiejętności pisania jako "dobre" lub "bardzo dobre". Dla porównania, to samo stwierdziło 47 proc. badanych nie korzystających z serwisów społecznościowych ani nie piszących bloga.
Badanie wykazało również, że dzieci piszące blogi bądź mające profil na portalu typu Facebook czy Bebo zdecydowanie bardziej lubią pisać niż te, które nie udzielają się w tego typu serwisach.
Dołącz do dyskusji: Blogi i serwisy społecznościowe pomagają dzieciom w pisaniu