Brand24 urósł o jedną piątą. Kosztowne szukanie inwestora
Firma monitoringu internetu Brand24 w zeszłym półroczu zwiększyła przychody o ok. 24 proc., ale w drugim kwartale zanotował ponad 2,4 mln straty operacyjnej. To skutek kosztów związanych z przeglądem opcji strategicznych, który zakończył się pozyskaniem inwestora strategicznego.
Według wstępnych wyników skonsolidowane przychody Brand24 w pierwszej połowie 2024 roku sięgnęły ok. 16,3 mln zł, co wobec 13,1 mln zł daje wzrost o ok. 24 proc.
- Patrząc nasze kluczowe wskaźniki, w drugim kwartale osiągnęliśmy MRR (powtarzalne przychody miesięczne - przyp.) na poziomie 650 tys. USD, czyli ok. 2,6 mln zł. W tym samym czasie ARPU wzrosło o 28 proc. do 165 USD (657 zł). Na nowych klientach było jeszcze wyższe osiągając niemal 200 USD na konto. Insights24, gdzie tworzymy zaawansowane analizy dla najbardziej wymagających klientów coraz więcej dodaje do sprzedaży stricte abonamentowej - opisuje prezes spółki Michał Sadowski
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zaznacza, że 25-30 proc. to cel bazowy wzrostu przychodów Brand24 na najbliższe kwartały. - Wprowadziliśmy do oferty dla największych klientów szereg nowych narzędzi AI i chcemy monetyzować pojawiające się funkcje premium. Dlatego testujemy wyższe ceny abonamentów - na razie na nowym klientach. Jeśli zostaną dobrze przyjęte, to stopniowo będziemy stosować je do całego portfolio - zapowiada Sadowski.
Duże koszty szukania inwestora
Z kolei skonsolidowana rentowność Brand24 w zeszłym półroczu mocno się pogorszyła: wynik EBITDA poszedł w dół z równych 4 mln zł zysku do ok. 0,3 mln zł straty, a wynik operacyjny - z 2,7 mln zł zysku do ok. 2,3 mln zł straty. To skutek wyników z drugiego kwartału - w pierwszym spółka przy 7,88 mln zł wpływów wypracowała 1,06 mln zł zysku operacyjnego i 1,16 mln zł zysku netto.
Firma zaznaczyła, że do spadku jej rentowności przyczyniły się „jednorazowe koszty związane z przeglądem opcji strategicznych”. Pod koniec kwietnia Brand24 podał, że 47 proc. jego akcji przejęła amerykański koncern marketingowy Semrush, do którego od czterech lat należy Prowly.
Miesiąc później Semrush ogłosił wezwanie do sprzedaży pozostałych walorów Brand24, a po tym jak grupa akcjonariuszy uznała proponowaną cenę za zbyt niską, podwyższył ją z 45,5 do 47 zł.
Brand24 nadal na giełdzie
Od początku stycznia 2024 roku akcje Brand24 zdrożały o 30,5 proc. Przy kursie 47 zł z zamknięcia środowej sesji giełdowej kapitalizacja spółki to 104,6 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Brand24 urósł o jedną piątą. Kosztowne szukanie inwestora