Branża spożywcza i telekomunikacyjna z największym udziałem w polskim rynku reklamy online
Firmy z branży spożywczej, telekomunikacyjnej oraz higienicznej mają największy udział w polskim rynku reklamy internetowej - wynika z raportu firmy Gemius.
Blisko 40 proc. udziału w rynku reklamy online w Polsce należy do firm z branży spożywczej (13 proc.), telekomunikacyjnej (13 proc.) i higienicznej (12 proc.). Natomiast najmniej kampanii reklamowych w polskiej sieci dotyczy turystyki, sprzętu IT i multimediów (2 proc.).
Inaczej rozkłada się udział poszczególnych branż w rynku e-reklamy w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Na Słowacji, w Bułgarii i na Węgrzech rządzą firmy z branży finansowej (udział emitowanych przez nie kampanii reklamowych w tych krajach to odpowiednio 16 proc., 15 proc. i 13 proc.). Na Litwie i w Czechach niemal 1/5 kampanii reklamowych w sieci dotyczy sektora handlowego (odpowiednio 19 proc. i 17 proc.), podczas gdy w Chorwacji i Rumunii na pierwszym miejscu znalazła się branża motoryzacyjna (odpowiednio 20 proc. i 11 proc.). Tymczasem w Serbii największy udział w rynku mają firmy telekomunikacyjne (25 proc.), a na Łotwie - firmy oferujące produkty związane ze spędzaniem czasu wolnego (19 proc.).
W tyle pod względem udziału w rynku w Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech pozostaje branża nieruchomości (kolejno 0,35 proc. w pierwszych dwóch krajach i 0,65 proc. w trzecim). Na Łotwie i Litwie najrzadziej na reklamę w sieci decydują się firmy oferujące artykuły domowego użytku (odpowiednio 0,4 proc. i 0,7 proc.), a w Serbii i Chorwacji - firmy farmaceutyczne (odpowiednio 0,5 proc. i 2 proc.). Z kolei na Słowacji są to firmy oferujące produkty związane ze spędzaniem czasu wolnego (2 proc.), a w Czechach - napoje i alkohol (0,8 proc.).
Dane pochodzą z raportu gemiusAdMonitor dotyczącego najpopularniejszych formatów reklamowych, najczęściej reklamujących się w sieci branż oraz trendów w reklamie mobilnej. Raport bazuje na badaniach skuteczności prowadzonych w internecie kampanii reklamowych (gemiusDirectEffect) oraz danych pochodzących z narzędzia służącego do zarządzania powierzchnią reklamową z (AdOcean). Analizie poddano te kraje, w których monitoring kampanii internetowych prowadzony przez firmę Gemius obejmuje co najmniej 50 proc. rynku, tj. Bułgarię, Chorwację, Czechy, Litwę, Łotwę, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację oraz Węgry. W zestawieniu uwzględniono dane zebrane w okresie od sierpnia 2013 r. do stycznia 2014 r.
Dołącz do dyskusji: Branża spożywcza i telekomunikacyjna z największym udziałem w polskim rynku reklamy online