BRE Bank, Google i ITI wydały najwięcej na reklamę w polskim internecie
W I kwartale br. najwięcej na internetową reklamę graficzną w Polsce przeznaczył BRE Bank - ponad 30 mln zł. Natomiast wydatki wszystkich firm reklamujących się online wyniosły prawie 1,5 mld zł.
Z badania zrealizowanego przez Kantar Media wynika, że w I kwartale br. w dziesiątce marketerów inwestujących najwięcej w polskim internecie w reklamę displayową znalazły się firmy z różnych branż. Liderem okazał się BRE Bank, który jako jedyny przekroczył poziom 30 mln zł wydatków na e-reklamę. Po ponad 20 mln zł przeznaczyły na to dwie inne firmy z sektora finansowego: PayU i Open Finance.
Prawie 29 mln zł na reklamę display wydał Google Poland, a nieco ponad 20 mln zł - polski oddział Groupona. Około 25 mln zł wyniósł budżet ITI Holding w tym zakresie, a prawie 23 mln zł - wydatki dystrybutora gier Gameforge 4D.
W zestawieniu znalazły się również regionalny oddział koncernu Nissan oraz firma Fanshop Klimkiewicz, Nużyński, która produkuje i sprzedaje w internecie odzież. Wśród największych reklamodawców internetowych I kwartału br. jest tylko jeden operator telefoniczny - PTC.
Wydatki na reklamę display w polskim internecie w I kwartale 2011 | |
firma | suma wydatków (zł) |
BRE Bank | 31 387 980 |
Google Poland | 28 654 712 |
ITI Holding | 25 228 129 |
PayU | 24 523 610 |
Gameforge 4D | 22 909 194 |
Fanshop Klimkiewicz, Nużyński | 22 769 952 |
Open Finance | 22 281 982 |
Groupon | 20 769 960 |
Nissan Sales Central & Eastern Europe KFT | 19 905 348 |
Polska Telefonia Cyfrowa | 19 699 764 |
ogółem | 1 466 995 260 |
Dane o wydatkach na reklamę internetową firma Kantar Media określiła w ramach rozpoczętego kilka miesięcy temu badania Evaliant Internet AdEx. Jest ono oparte na technologii Evaliant Spider zbierającej dane o reklamach bezpośrednio z 70 najpopularniejszych serwisów w poszczególnych kategoriach tematycznych Megapanelu PBI/Gemius. Do szacunków wykorzystywane są cenniki reklamowe bez uwzględnienia rabatów.
Dołącz do dyskusji: BRE Bank, Google i ITI wydały najwięcej na reklamę w polskim internecie