Burda International przejmuje Gruner + Jahr Polska
Burda International GmbH przejmuje działalność wydawnictwa Gruner + Jahr w Polsce. Wartości transakcji nie ujawniono.
W wyniku przejęcia powstanie wydawnictwo posiadające w swoim portfolio ponad 30 czasopism, 20 stron internetowych oraz wydawnictwo książkowe.
- Dla Burdy w Polsce osiągnięcie tak mocnej pozycji stanowi znakomity fundament dla rozbudowy głównego zakresu działalności wydawniczej. Ta transakcja jasno określa strategię wydawnictwa Hubert Burda Media. Wierzymy w biznes wydawniczy i inwestujemy w magazyny, dlatego zamierzamy dalej rozwijać istniejące portfolio czasopism. Stwarza to także najlepsze warunki dla kolejnych inwestycji w dziedzinie mediów elektronicznych. Dzięki temu będziemy w stanie optymalnie wykorzystać szanse biznesowe, jakie daje przedsiębiorcom rozwijająca się polska gospodarka - powiedział Fabrizio D’Angelo, CEO Burda International.
>>> Wydawnictwo G+J Polska w dobie kryzysu radzi sobie nie gorzej niż konkurencja
Spółkami zarządzać będą Magdalena Malicka (wcześniej G+J) i Justyna Namięta (Burda Media Polska).
Wydawnictwo G+J Polska istnieje w naszym kraju od 1993 roku. Sztandarowe jego tytuły to m.in. „Claudia”, „Focus”, „Gala”, „Glamour”, „National Geographic Polska” i „NG Traveler”.
Z danych finansowych dostępnych w KRS wynika, że wydawnictwo G+J notowało w ostatnich latach regularne straty. W 2011 roku przychody wydawnictwa wyniosły 117,96 mln zł, a strata netto 6,99 mln zł. W 2010 roku przychody zamknęły się sumą 113,88 mln zł, natomiast strata netto wyniosła - 10,05 mln zł. Rok 2009 też nie był udany. Przychody wyniosły wtedy 133,43 mln zł, a strata netto - aż 12,06 mln zł.
W portfolio Burda Media Polska są m.in. takie pisma jak „Elle”, „InStyle”, „Dobre Rady”, „Chip” czy „Przyślij Przepis”.
Przejęcie G+J Polska przez Grupę Burda wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, której należy się spodziewać w lipcu tego roku.
Dołącz do dyskusji: Burda International przejmuje Gruner + Jahr Polska