Carat Polska ze wzrostem wpływów o 16,6 proc. i 4,7 mln zł zysku
W ub.r. dom mediowy Carat Polska (wchodzący w skład holdingu Dentsu Aegis Network Polska) osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 16,6 proc. do 248 mln zł oraz 4,74 mln zł zysku netto (wobec 199,5 tys. zł straty netto w 2016 roku).
Przychody sprzedażowe netto Carat Polska zwiększyły się z 212,69 w 2016 roku do 247,96 mln zł. Te od jednostek powiązanych z firmą poszły w górę z 814,4 tys. zł do 5,74 mln zł.
W sprawozdaniach złożonych w KRS firma opisała, że oprócz obsługi mediowej działań reklamowych we wszystkich kanałach komunikacji oferowała klientom usługi z zakresu badań i analiz rynku. Carat Polska utrzymał w gronie swoich klientów m.in. firmy General Motors, Lego, Mastercard, Mondelez, Philips i Zott. Ponadto wiosną ub.r. przejął od Starcomu obsługę Grupy Lotos, podpisując umowę na trzy lata.
Wpływy Carat Polska z usług reklamowych zwiększyły się w skali roku z 210,41 do 247,53 mln zł, a te z konsultacji i badań zmalały z 2,22 mln zł do 397,5 tys. zł. Przychody z rynku krajowego poszły w górę ze 191,41 do 218,85 mln zł, a z zagranicy - z 21,28 do 29,11 mln zł.
Koszty działalności operacyjnej firmy wyniosły w ub.r. 244,66 mln zł, wobec 214,17 mln zł w 2016 roku. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 207 do 236,96 mln zł, a na wynagrodzenia - z 5,3 do 5,81 mln zł. W firmie były zatrudnione 64 osoby.
Wynik Carat Polska ze sprzedaży poprawił się z 1,48 mln zł straty w 2016 roku do 3,3 mln zł zysku w ub.r. Wynik z działalności operacyjnej poszedł do góry z 35,7 tys. zł straty do 3,54 mln zł zysku, a wynik netto - ze 199,5 tys. zł straty do 4,74 mln zł.
Wobec firm powiązanych z nim kapitałowo Carat Polska na koniec ub.r. miał 13,74 mln zobowiązań (w tym 4,41 mln zł wobec iProspect Polska, 3,06 mln zł wobec Amnet Polska, a 2,71 mln zł wobec Socialformance), 3,48 mln zł należności (1,38 mln zł od Posterscope Polska) oraz 4,42 mln zł pożyczki udzielonej Dentsu Aegis Network Polska. W całym ub.r. od powiązanych firm zanotował 5,74 mln zł wpływów ze sprzedaży, a na zakup usług wydał 62,81 mln zł.
Należności krótkoterminowe firmy zwiększyły się z 62,22 mln zł na koniec 2016 roku do 82,22 mln zł w ub.r., a wartość inwestycji krótkoterminowych - z 4,25 do 4,42 mln zł. Natomiast zobowiązania krótkoterminowe zwiększyły się z 60,49 do 78,92 mln zł.
Właścicielem firmy jest Dentsu Aegis Network Central Europe
Dołącz do dyskusji: Carat Polska ze wzrostem wpływów o 16,6 proc. i 4,7 mln zł zysku