Carrefour z „silnym” wzrostem sprzedaży w Polsce
Francuska sieć handlowa Carrefour podała wyniki za I kwartał br. Firma w Polsce zanotowała „silny” wzrost sprzedaży mimo wysokiej bazy z ub.r. Na naszym rynku łączne przychody handlowego giganta wyniosły 527 mln euro.
Carrefour w okresie od stycznia do marca br. zanotował przychody wynoszące łącznie 22,071 mld euro, co oznacza wzrost sprzedaży porównywalnej (obejmujące te same sklepy co rok temu) o 12,3 proc. To m.in. efekt dobrych wyników we Francji, gdzie atrakcyjna cenowo oferta hipermarketów Carrefour przyciągnęła klientów, których sytuacja finansowa pogorszyła się z powodu wysokiej inflacji. Wzrost sprzedaży LfL we Francji wyniósł 7,1 proc.
Najlepsze wyniki pod względem wzrostu sprzedaży LfL w Europie Carrefour miał Rumunii, gdzie poszła ona w górę 12,5 proc. Dalej uplasowały się Belgia (wzrost o 9,9 proc.) i Hiszpania (+9,3 proc.).
W Polsce sprzedaż LfL poszła w górę o 6,1 proc. Firma określiła to "silnym" wzrostem, mimo wysokiej bazy porównawczej z ub.r. związanej z rozpoczęciem wojny na Ukrainie w marcu 2022 r. i falą Ukraińców, którzy dotarli do Polski. Przychody handlowego giganta na polskim rynku wyniosły 527 mln euro, po wzroście o 6,9 proc.
913 sklepów Carrefoura w Polsce
Carrefour podał, że na koniec marca br. miał w Polsce 913 placówek: w tym 94 hipermarkety, 157 supermarketów, 655 sklepów convenience oraz siedem placówek pod szyldem Superco, które są połączeniem małych hurtowni z dyskontem. Liczba sklepów jest mniejsza niż rok temu – jak informowaliśmy niedawno sieć zamykała ostatnio sklepy Galerii Alkoholi, a także niektóre placówki Carrefour Express i Carrefour Market.
Dołącz do dyskusji: Carrefour z „silnym” wzrostem sprzedaży w Polsce