Carrefour poprawia wyniki w czasie epidemii
Francuska sieć handlowa Carrefour w pierwszym kwartale tego roku odnotowała w Polsce sprzedaż na poziomie 526 mln euro, czyli 2,384 mld zł. Polska to drugi najbardziej dochodowy rynek firmy w całej Europie.
Carrefour opublikował raport kwartalny za pierwsze trzy miesiące 2020 roku. Sieć zanotowała wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) o 8,8 proc, w Europie o 6,1 proc. Przychody Grupy wyniosły łącznie 19,44 mld euro.
W Polsce wartość sprzedaży w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosła 526 mln euro, czyli 2,384 mld zł. To wzrost o 6,5 proc. rdr. przy zmiennym kursie walut, a o 7 proc. więcej przy stałym. Lepszy wynik zanotował tylko rynek rumuński (wzrost sprzedaży LfL o 9,7 proc. rdr). Dla porównania, w rodzimej Francji sprzedaż Carrefoura była o 4,3 proc. wyższa niż rok wcześniej w omawianym okresie, w Hiszpanii o 6,6 proc, a we Włoszech o 2,5 proc.
W Carrefour niższa dywidenda przez koronawirusa
W raporcie kwartalnym wskazano, ze w związku z epidemią koronawirusa Carrefour wypłaci niższe wynagrodzenie prezesowi Alexandre'owie Bompardowi oraz uszczuploną dywidendę za ubiegły rok.
Carrefour Polska ma na naszym rynku ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Dołącz do dyskusji: Carrefour poprawia wyniki w czasie epidemii