„CD-Action” liderem sprzedaży w I kwartale. Tylko „Komputer Świat” na plusie
W pierwszym kwartale 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazyny komputerowych i o grach był miesięcznik „CD-Action”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Komputer Świat”, a na czele spadków znalazł się „Chip”.
Średnia sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale 2017 roku wyniosła 76 435 egz., czyli o 0,40 proc. mniej niż w pierwszym kwartale 2016 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 40 047 egz., po spadku o 13,73 proc.
Oczko niżej znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym kwartale zwiększył się o 0,60 proc. do 34 314 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Najsłabiej zaś wypadł „Chip” (Grupa Burda), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała najbardziej w zestawieniu - o 15,33 proc. do 7 995 egz. Wydawnictwo Burda Media Polska postanowiło zakończyć wydawanie tego magazynu (jego ostatni numer ukazał się w kwietniu br.). W lipcu br. miał zniknąć również serwis internetowy Chip.pl, ale część dziennikarzy zamkniętego miesięcznika założyła spółkę L-Space i zawarła umowę licencyjną z CHIP Holding na dalsze wydanie wersji on-line tego tytułu.
W marcu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „CD-Action”, wyniosła 93 898 egz., po wzroście względem marca 2016 roku o 0,18 proc. - jedynym w zestawieniu.
Podium uzupełniają: „PC Format” (34 762 egz.; spadek o 23,79 proc. - największy w zestawieniu) i „Komputer Świat” (30 059 egz.; - 19,73 proc.).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „CD-Action” liderem sprzedaży w I kwartale. Tylko „Komputer Świat” na plusie