Cinema City sprzedało 19,4 mln biletów w 2009 r., wzrost o 21,7proc.
Operator kin Cinema City International sprzedał w pierwszychdziewięciu miesiącach roku 19,4 mln sztuk biletów, co oznaczawzrost o 21,7% w skali roku, podała firma w środę. Średnia cenabiletu spadła w tym okresie o 13,5% do 4 euro.
"W pierwszych trzech kwartałach 2009 r. przychody Cinema Citywyniosły 156,0 mln euro, (+13,2% rok do roku), z czego 119,4 mlneuro (+77%) przypadło na działalność kinową (wzrost o 6,0% rok doroku). Przychody ze sprzedaży biletów wzrosły o 4,4% do 78,0 mlneuro, ze sprzedaży napojów i przekąsek w barach kinowych o 9,2% do24,8 mln euro, a z reklamy kinowej o 9,0% do 16,6 mln euro" -czytamy w komunikacie.
Spółka podała, że w III kw. 2009 r. przychody z działalnościkinowej wzrosły o 10,0% rok do roku do 46,3 mln euro, przyprzychodach ze sprzedaży biletów rosnących o 10,9% rok do roku,które wyniosły 30,5 mln euro, przychodach z barów kinowych wwysokości 9,8 mln euro (+6,7% rok do roku) oraz przychodach zreklamy kinowej rosnących o 10,9% rok do roku do 6,0 mln euro.Liczba sprzedanych biletów wzrosła o 20,3% do 7,1 mln szt., aśrednia cena biletu obniżyła się o 8,9% do 4,3 euro.
Cinema City podało, że wzrost sprzedaży biletów był wynikiemzarówno otwarcia nowych sal kinowych (51 nowych sal w 2009 r.), jaki dobrej ofercie programowej.
"Spadek średniej ceny biletu wyrażony w euro, po pierwszychtrzech kwartałach 2009 r. w porównaniu z analogicznym okresem w2008 r., był wynikiem przede wszystkim osłabienia lokalnych walutkrajów Europy Środkowo-Wschodniej. Średnie ceny biletów w walutachlokalnych wzrosły we wszystkich krajach działalności głównie zewzględu na wyświetlane filmy, w tym filmy w 3D, a dodatkowo naniektórych rynkach podnieśliśmy ceny biletów" - czytamy dalej.
W I-III kwartale spółka generowała 47,3% swoich przychodów narynku polskim, 17,2% w Bułgarii i 16,5% w Izraelu. W tym okresie77% przychodów spółki pochodziło z działalności kinowej (z czego50% przypada na sprzedaż biletów) a pozostała część z działalnoścideweloperskiej i w zakresie dystrybucji filmów.
Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 18,92 mln euroskonsolidowanego zysku netto wobec 14,66 mln euro zysku rokwcześniej, przy przychodach odpowiednio 156,01 mln euro wobec137,76 mln euro.
Dołącz do dyskusji: Cinema City sprzedało 19,4 mln biletów w 2009 r., wzrost o 21,7proc.