SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Clear Channel Poland ukarany przez Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie nałożył na firmę reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland kary o łącznej wysokości 647 tys. zł. ZDM uznał, że digitalowe nośniki należące do firmy nielegalnie zajmują pas drogi. Clear Channel Poland nie zgadza się ze stanowiskiem ZDM - uważa, że nośniki były umieszczane zgodnie z prawem.

Wojciech Wagner, zastępca dyrektora biura architektury i planowania przestrzennego Urzędu Miasta Stołecznego Warszawa, poinformował w ubiegłym tygodniu, że warszawski Zarząd Dróg Miejskich wszczął wobec Clear Channel Poland 334 postępowania administracyjne i wydał 208 decyzji karnych na łączną kwotę niemal 650 tys. złotych.

Chodzi o zamieszczanie u pasie drogowym digitalowych nośników reklamowych. W rozmowie z serwisem gazetaprawna.pl Wagner sprecyzował, że takie działanie jest niezgodne z ustawą o drogach publicznych, bo rozprasza kierowców i przechodniów.

Kara za nośniki digitalowe dla Clear Channel Poland

Jak przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Mikołaj Pieńkos, Naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej w ZDM, w latach 2018-2019 urząd wszczął łącznie 334 postępowania dotyczące nielegalnego zajęcia pasa drogi przez nośniki reklamowe firmy Clear Channel Poland. Wydano 208 decyzji naliczających opłatę karną w wysokości 647 tys. zł. za zajęcie pas drogowego bez zezwolenia, Firma odwołała się od 108 z tych decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

- Firma Clear Channel Sp z o.o. nie jest jedyną, która otrzymuje decyzje karne dotyczące zajęcia pasa drogowego przez reklamy. Decyzje te dotyczą wszystkich nośników reklamowych, które znajdują się w pasie drogowym bez naszej zgody – również tych, które są umieszczone na budynkach ale nadwieszają się nad teren pasa drogowego, tak jak w przypadku omawianych wyświetlaczy. Prawidłowość naszego działania potwierdzają decyzje SKO, które wielokrotnie odrzuciło odwołania od naszych decyzji złożone przez firmy reklamowe - informuje nas Mikołaj Pieńkos.

W swojej opinii prawnej ZDM wskazuje, że "w przypadku, gdy reklamy umieszczane są na ścianach budynków, które stanowią granice pasa drogowego, to ich umieszczenie jest równoznaczne z zajęciem pasa drogowego".

Urzędnik przekazał nam również, że ZDM ma decyzję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, nakazującą firmie Clear Channel rozbiórkę reklam umieszczonych na obiekcie zabytkowym. - Zgodnie z prawem taka reklama wymaga pozwolenia na budowę, którego firma umieszczająca reklamę nie uzyskała - mówi nam przedstawiciel ZDM.

Clear Channel Poland: działamy zgodnie z prawem

W stanowisku firmy Clear Channel Poland, przesłanym redakcji Wirtualnemedia.pl, czytamy:

W odpowiedzi na działania podejmowane przez ZDM w Warszawie pragniemy podkreślić, że wszystkie nośniki reklamowe są instalowane przez naszą firmę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz na podstawie umów zawartych z zarządcami nieruchomości. W przypadkach niektórych nośników reklamowych ZDM w Warszawie zgłasza wątpliwości co do ich umiejscowienia względem pasa drogowego i wszczyna postępowania administracyjne.  Pragniemy podkreślić, że działania takie wynikają z przyjęcia przez urzędników skrajnie niekorzystnej dla naszej firmy interpretacji pojęcia pasa drogowego.

Ponadto wskazujemy, że zapadłe do tej pory w postępowaniach administracyjnych rozstrzygnięcia są nieprawomocne i spotykają się z właściwą reakcją prawną. Wskazujemy, że publikowane przez ZDM komunikaty mają charakter skrajnie jednostronnego stanowiska jednego z uczestników toczących się sporów administracyjnych i sądowo-administracyjnych.

Dodatkowo, Clear Channel Poland uważa, że ZDM wykorzystując nazwę firmy "w kontekście rzekomych naruszeń prawa stanowi rażące naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa". - Działanie to wydaje się mieć na celu napiętnowanie Clear Channel Poland Sp. z o.o. w świadomości mieszkańców Warszawy. Mając na uwadze powyższe chcemy podkreślić, że postępowanie to będzie skutkować adekwatną reakcją prawną naszej firmy - przekazała nam Agnieszka Szlaska, dyrektor ds. komunikacji i promocji w Clear Channel Poland.

W latach 2018-2019 Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie wydał blisko 2,5 tys. decyzji karnych dotyczących reklam w pasie drogowym. Łączna wysokość kar w tym okresie sięgnęła niemal 3 mln zł.

W ub.r. firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland osiągnęła wzrost przychodów o 5,9 proc. do 56,55 mln zł, a jej wynik netto poprawił się z 1,4 mln zł straty do 2,28 mln zł zysku.

Dołącz do dyskusji: Clear Channel Poland ukarany przez Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kici-kici
AMS...
odpowiedź
User
clear city
bez przesady z tym rozpraszaniem kierowców, ale te reklamy po prostu paskudzą przestrzeń publiczną i powinny zniknąć z krajobrazu miasta raz na zawsze, rozumiem że z zajmowanie pasa drogowego to tylko pretekst żeby z tym skończyc
odpowiedź
User
Tolkien
Czy wypowiedź przedstawiciela firmy z" "adekwatną reakcją prawną" i "naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa" nie trąca przypadkiem Januszex sp. z o.o.?
odpowiedź