Clubhouse z zastrzykiem pieniędzy od inwestorów. Wartość firmy rośnie do 4 mld dolarów
Clubhouse, aplikacja pozwalająca na grupowe spotkania audio w sieci otrzymała wsparcie w nowej rundzie finansowania. Jego wysokość nie jest znana, wśród inwestorów znalazły się fundusze Andreessen Horowitz, DST Global, Tiger Global oraz Elad Gil. Nieoficjalnie po dofinansowaniu rynkowa wartość Clubhouse może wzrosnąć do ponad 4 mld dolarów.
Clubhouse to nowa sieć społecznościowa, o której coraz głośniej mówi się w internecie. Aplikacja z ascetycznym zestawem opcji uchodzi za szczególną i elitarną, m.in. ze względu na niełatwy dostęp oraz możliwość dyskutowania na żywo w sieci ze znanymi postaciami ze świata show biznesu czy nowych technologii. Do tej pory w specjalnych pokojach w Clubhouse pojawili się jako dyskutanci m.in. Oprah Winfrey, Mark Zuckerberg, Ashton Kutcher, Lindsay Lohan oraz Elon Musk.
W rozmowach z Wirtualnemedia.pl eksperci oceniają, że Clubhouse ma potencjał na rozwój, bowiem odpowiada na podstawowe potrzeby komunikacji pomiędzy użytkownikami.
Czytaj także: Randki Facebooka przegrywają z konkurencją. 7 proc. samotnych w Nowym Jorku korzysta z aplikacji
Clubhouse wart 4 miliardy dolarów
Clubhouse została uruchomiona w 2020 r. przez Paula Davisona oraz Rohana Setha. Początkowo aplikacja zdobyła finansowanie od trzech inwestorów, z których największą kwotę - w sumie 110 mln dol. przeznaczył fundusz Andreessen Horowitz. Wówczas firma była wyceniana przez rynek na ok. miliard dol.
Teraz poinformowano, że Clubhouse w rundzie C otrzymała kolejne finansowanie, jednak jego wysokości nie podano. Inwestorami są Andrew Chen, partner w Andreessen Horowitz, a także fundusze DST Global, Tiger Global oraz Elad Gil.
Według nieoficjalnych źródeł, na które powołuje się Reuters po obecnej rundzie finansowania rynkowa wartość Clubhouse może przekraczać 4 mld dol.
Czytaj także: Spotify będzie miało swój Clubhouse
Szacuje się, że aplikacja ma obecnie ok. 10 mln aktywnych użytkowników tygodniowo. W komunikacie platforma przyznaje, że do wzrostu popularności platformy w dużej mierze przyczyniła się pandemia koronawirusa i związana z nią domowa izolacja ludzi.
Firma zapowiada, że pozyskane obecnie środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój aplikacji, w tym także w rozwiązania pozwalające na monetyzację treści. Niedawno aplikacja rozpoczęła pilotażowy program o nazwie Payments, dzięki któremu użytkownicy Clubhouse będą mogli przekazywać pieniądze w dowolnej kwocie na rzecz konkretnych twórców treści na platformie.
Dołącz do dyskusji: Clubhouse z zastrzykiem pieniędzy od inwestorów. Wartość firmy rośnie do 4 mld dolarów