SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Commonwealth - joint venture Omnicom i IPG dla Chevroleta

Koncern General Motors zatrudnił nowo utworzoną przez holdingi Omnicom i Interpublic firmę Commonwealth do obsługi globalnego budżetu reklamowego marki Chevrolet.

Coomonwealth to joint venture 50-50 łączący zasoby agencji Goodby, Silverstein & Partners (Omnicom Group) i McCann Erickson Worldwide (Interpublic Group).

Wcześniej Chevrolet korzystał na całym świecie z usług 70 agencji. Goodby, Silverstein & Partners obsługiwała markę w USA, a McCann Worldwide w Meksyku, Kanadzie, Brazylii, Indiach, Japonii, chinach i Ameryce Łacińskiej.

Firma Commonwealth, z siedzibą w Detroit i biurami w Mediolanie, Bombaju i Sao Paulo, będzie odpowiadała za kreację kampanii reklamowych Chevroleta na całym świecie. Wyjątkiem będą Chiny, Indie i Uzbekistan, gdzie marka nadal będzie korzystać z usług dotychczas zatrudnianych w tych krajach agencji.

Wartość globalnego budżetu reklamowego marki Chevrolet szacuje się na około 1 miliard dolarów.

W styczniu br. General Motors powierzył swoje globalne obowiązki w zakresie planowania i zakupu mediów należącemu do Aegis Media domowi mediowemu Carat (więcej na ten temat). Koncern chce dzięki konsolidacjom marketingowych budżetów zaoszczędzić w ciągu najbliższych pięciu lat około 2 miliardy dolarów.

Dołącz do dyskusji: Commonwealth - joint venture Omnicom i IPG dla Chevroleta

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl