Commonwealth - joint venture Omnicom i IPG dla Chevroleta
Koncern General Motors zatrudnił nowo utworzoną przez holdingi Omnicom i Interpublic firmę Commonwealth do obsługi globalnego budżetu reklamowego marki Chevrolet.
Coomonwealth to joint venture 50-50 łączący zasoby agencji Goodby, Silverstein & Partners (Omnicom Group) i McCann Erickson Worldwide (Interpublic Group).
Wcześniej Chevrolet korzystał na całym świecie z usług 70 agencji. Goodby, Silverstein & Partners obsługiwała markę w USA, a McCann Worldwide w Meksyku, Kanadzie, Brazylii, Indiach, Japonii, chinach i Ameryce Łacińskiej.
Firma Commonwealth, z siedzibą w Detroit i biurami w Mediolanie, Bombaju i Sao Paulo, będzie odpowiadała za kreację kampanii reklamowych Chevroleta na całym świecie. Wyjątkiem będą Chiny, Indie i Uzbekistan, gdzie marka nadal będzie korzystać z usług dotychczas zatrudnianych w tych krajach agencji.
Wartość globalnego budżetu reklamowego marki Chevrolet szacuje się na około 1 miliard dolarów.
W styczniu br. General Motors powierzył swoje globalne obowiązki w zakresie planowania i zakupu mediów należącemu do Aegis Media domowi mediowemu Carat (więcej na ten temat). Koncern chce dzięki konsolidacjom marketingowych budżetów zaoszczędzić w ciągu najbliższych pięciu lat około 2 miliardy dolarów.
Dołącz do dyskusji: Commonwealth - joint venture Omnicom i IPG dla Chevroleta