comScore: wzrost odwiedzin europejskich sklepów online
Firma badawcza comScore przedstawiła raport na temat popularności brytyjskich, francuskich i niemieckich sklepów internetowych w listopadzie bieżącego roku.
Z danych firmy wynika, że w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba unikalnych użytkowników odwiedzających sklepy online wzrosła o 35 proc. w Wielkiej Brytanii, o 39 proc. we Francji oraz o 17 proc. w Niemczech. Dla porównania w USA odnotowano 15-proc. wzrost.
Spośród czołowej piątki najpopularniejszych operatorów sklepów online na Wyspach, najwyższy wzrost zanotował Play.com (o 62 proc.), wyprzedzając Home Retail Group (o 61 proc.), Tesco Stores (o 50 proc.), Amazon (o 35 proc.) oraz Apple.com Worldwide (o 22 proc.). We Francji liderem pod tym względem była Groupe PriceMinister (wzrost o 188 proc.), przed Amazon i Cdiscount.com (o 40 proc.), Groupe PPR (o 37 proc.) oraz Otto Gruppe (o 24 proc.). Z kolei na rynku niemieckim najwyższy wzrost zanotowały Amazon (o 46 proc.) i Neckermann Gruppe (o 18 proc.).
"To, że jeszcze przed grudniem obserwujemy tak duży wzrost liczby odwiedzin internetowych sklepów w trzech czołowych krajach Europy, miejmy nadzieję że jest pozytywnym znakiem dla całej europejskiej gospodarki" - stwierdził Gian Fulgoni, prezes comScore.
Dołącz do dyskusji: comScore: wzrost odwiedzin europejskich sklepów online