Coraz większe spadki reklamowe gazet. „GW” i „Polska” w dół o 20 proc., „Rz” o 30 proc.
W I kwartale br. gazety cennikowo zarobiły z reklam o 15,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy „Gazety Wyborczej” i „Polski” spadły o ok. 20 proc., „Super Expressu” i „Pulsu Biznesu” - o ponad 20 proc., a „Rzeczpospolitej” i „Naszego Miasta” - o ok. 30 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji) w I kwartale br. wyniosły 387,86 mln zł, czyli 15,4 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. To wyższy spadek niż w pierwszych dwóch miesiącach br. - w styczniu wyniósł on tylko 5,6 proc., a w lutym - 14,7 proc. Natomiast w całym ub.r. te przychody zmalały o 8,4 proc.
Jak prognozuje dom mediowy Starlink, w całym 2013 roku wpływy reklamowe gazet zmniejszą się o ok. 20 proc. (zobacz szczegóły).
>>> Sprzedaż dzienników: „Rzeczpospolita” znów z największym spadkiem, „Fakt” liderem
W I kwartale br. „Gazeta Wyborcza” (Agora) cennikowo zarobiła z reklam o 20,8 proc. mniej niż przed rokiem. Wpływy reklamowe „Super Expressu” (Murator) zmalały o 22,4 proc., a „Pulsu Biznesu” - o 23,9 proc. Jeszcze większe spadki zanotowały „Rzeczpospolita” (Gremi Media) i bezpłatne „Nasze Miasto” (do września ub.r. ukazujące się jako „Echo Miasta”; Polskapresse) - odpowiednio o 30,1 i 29 proc.
Cennikowe przychody reklamowe „Polski” (Polskapresse) zmalały o 19,3 proc., „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 8,2 proc., bezpłatnego „Metra” (Agora) - o 13,3 proc., a „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne) - o 12,3 proc.
>>> Dzienniki regionalne: na czele „Dziennik Zachodni”, najwięcej stracił „Dziennik Wschodni”
Jako jedyny tytuł z czołówki więcej niż rok wcześniej z reklam cennikowo zarobił „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). Ten wzrost wyniósł 27,7 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-III.2013 | I-III.2012 |
Gazeta Wyborcza | 112 651 678 zł | 142 260 533 zł |
Polska | 56 216 220 zł | 69 658 980 zł |
Fakt | 40 664 608 zł | 44 275 515 zł |
Rzeczpospolita | 24 208 941 zł | 34 630 734 zł |
Metro | 21 826 814 zł | 25 175 435 zł |
Super Express | 21 038 009 zł | 27 115 962 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 16 390 105 zł | 12 828 910 zł |
Nasze Miasto | 8 027 669 zł | 11 298 817 zł |
Puls Biznesu | 7 858 525 zł | 10 330 010 zł |
Gazeta Pomorska | 7 552 840 zł | 8 621 138 zł |
monitorowane tytuły razem | 387 864 943 zł | 458 292 529 zł |
Dołącz do dyskusji: Coraz większe spadki reklamowe gazet. „GW” i „Polska” w dół o 20 proc., „Rz” o 30 proc.
To, ze reklama idzie coraz bardziej w online niz print to zadna nowosc, wiec czym sie tak podniecacie?