"Czarny Piątek" przyniósł wzrost sprzedaży online
Od 1 do 23 listopada Amerykanie wydali na zakupy w sieci ponad 9,3 miliarda dolarów.
To o 17 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - wynika z danych firmy badawczej comScore.
W przypadający na miniony czwartek dzień Święta Dziękczynienia, wydatki Amerykanów online wyniosły 272 miliony dolarów (wzrost o 29 procent), a dzień później w tzw. "Black Friday" 531 milionów dolarów (wzrost o 22 procent).
Rekordowy ma być również poniedziałek, określany za oceanem jako "Cyber Monday". Według comScore, w tym dniu wydatki Amerykanów na zakupy online przekroczą poziom 700 milionów dolarów.
W dniach 1 - 23 listopada największy wzrost sprzedaży w internecie - o 134 procent - zanotowano w kategorii "gry wideo, konsole i akcesoria". Pod tym względem kolejnymi kategoriami były: "meble i wyposażenie" (wzrost o 36 procent), "urządzenia elektroniczne" (wzrost o 21 procent), "sport i fitness" (wzrost o 20 procent) oraz "odzież i akcesoria" (wzrost o 17 procent).
źródło: comScore
Dołącz do dyskusji: "Czarny Piątek" przyniósł wzrost sprzedaży online