Cztery grupy młodych internautów czytających newsy, najaktywniejsi Poszukiwacze i Aktywiści
Pod względem korzystania z treści informacyjnych w sieci młodzi Amerykanie, z tzw. pokolenia millennials, dzielą się na cztery grupy. Najmniej skłonni są płacić za treści Luzacy, najwięcej zaś Aktywiści. Z kolei Poszukiwacze najczęściej dyskutują na temat bieżących informacji ze swoimi znajomymi - wynika z badań American Press Institute i agencji Associated Press.
Według autorów badania obecne pokolenie Millennials w USA (osób w wieku od 18 do 34 lat) pod względem korzystania z newsów publikowanych w internecie nie stanowi bynajmniej jednolitej społeczności czytelników. Można wśród nich wyróżnić cztery grupy użytkowników, którzy w odmienny sposób konsumują internetowe newsy, inaczej też podchodzą do kwestii płacenia za nie i czerpania informacji z innych źródeł niż sieć.
Pierwsza z grup, zwana przez badaczy Luzakami, to osoby w wieku 18-24 lata, którzy stanowią 34 proc. badanych. Według zebranych danych są to internauci, którzy nie założyli jeszcze rodzin, a ich zawodowa kariera dopiero startuje. Tego rodzaju użytkownicy nie przywiązują zbytniej wagi do śledzenia newsów w sieci - 53 proc. przyznaje, że zagląda do internetu po to, by być na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami. 49 proc. Luzaków wykorzystuje wiedzę zdobytą na podstawie newsów w rozmowach ze swoimi znajomymi, a jedynie 31 proc. z nich płaci subskrypcje za dostęp do serwisów z bieżącymi informacjami. Wśród tej grupy jest najwięcej (73 proc.) respondentów, którzy wykorzystują internet do rozrywki - słuchania muzyki, oglądania telewizji lub filmów.
Pod względem aktywności w poszukiwaniu newsów w sieci do Luzaków podobna jest grupa Roztargnionych (25 – 34 lata). W tym segmencie respondentów, stanowiących 27 proc. badanego pokolenia millennials 53 proc. regularnie odwiedza internet, by przeczytać w nim aktualne informacje. Do płacenia za newsy w sieci przyznaje się 40 proc. internautów zakwalifikowanych do kategorii Roztargnionych, a tylko 33 proc. z nich regularnie śledzi bieżące wydarzenia dotyczące sytuacji politycznej w kraju. 44 proc. z tej grupy czerpie newsy z Facebooka, a 14 proc. - z Instagrama. Wśród platform społecznościowych na kolejnych miejscach są YouTube (10 proc.) i Twitter (6 proc.).
16 proc. pokolenia millennials ujętego w badaniu stanowi grupa nazwana Poszukiwaczami. Ta część konsumentów newsów najbardziej aktywnie szuka w sieci najnowszych informacji (przyznaje się do tego 85 proc. badanych). Poszukiwacze to także osoby, które najchętniej spośród wyznaczonych grup dyskutują ze znajomymi na temat przeczytanych lub obejrzanych w sieci newsów - robi tak 74 proc. respondentów. Z kolei 44 proc. badanych w tej grupie płaci subskrypcję za dostęp do serwisów newsowych. Dla Poszukiwaczy Facebook stanowi poważne źródło newsów - stamtąd czerpie informacje 52 proc. uczestników ankiety. Równie ważne są też YouTube (29 proc.) i Instagram (25 proc.).
Ostatnią grupę wyróżnioną w badaniu stanowią Aktywiści – internauci w wieku od 25 do 34 lat. To 23 proc. respondentów. 80 proc. badanych w tym segmencie aktywnie poszukuje w sieci newsów, a aż 51 proc. płaci za dostęp do nich. Aktywiści stanowią też najliczniejszy odłam respondentów potwierdzających, że dzięki newsom są dobrze poinformowanymi, lepszymi obywatelami USA - tak twierdzi 67 proc. ankietowanych. W tej grupie 60 proc. respondentów interesuje się na bieżąco lokalnymi wydarzeniami społecznymi i politycznymi, a połowa jest zainteresowana newsami z takich dziedzin jak nauka i nowoczesne technologie.
Badanie American Press Institute i agencji Associated Press przeprowadzono pomiędzy styczniem a lutym br. na grupie ponad 1 tys. Amerykanów w wieku 18-34 lata metodą ankiet internetowych.
Dołącz do dyskusji: Cztery grupy młodych internautów czytających newsy, najaktywniejsi Poszukiwacze i Aktywiści