Dentsu International kończy działalność w Rosji
Grupa reklamowa dentsu International (w Polsce należą do niej takie agencje, jak Carat, dentsuX, iProspect) poinformowała, że kończy swoją dotychczasową działalność biznesową w Rosji. Własność swojej agencji w Moskwie przeniesie na lokalne kierownictwo.
Dentsu International działa w Rosji poprzez spółkę joint venture z Grupą OKS. Kilka jej marek agencyjnych, w tym DentsuX, Carat, iProspect, Posterscope i TrafficIsobar, działa na rynku rosyjskim, obsługując bazę klientów skupioną na lokalnych reklamodawcach. Stanowią oni 90 proc. obsługiwanych tam przez dentsu firm (pozostałe 10 proc. to klienci globalni).
W oświadczeniu firma poinformowała, że jest w trakcie "przenoszenia własności naszego joint venture w Rosji na naszego długoterminowego lokalnego partnera, który będzie działał niezależnie w przyszłości". Zapewniono, że decyzji o zakończeniu działalności nie podjęto pochopnie.
- W dentsu jednoznacznie opowiadamy się za Ukrainą i globalną społecznością, która nawołuje do przywrócenia pokoju. Zdecydowanie potępiamy działania agresora i robimy wszystko by pomóc naszym kolegom i koleżankom z Ukrainy. Potępiamy wojnę i wszelkie akty przemocy - komentuje Sławomir Stępniewski, CEO dentsu Polska i CEE.
W oddziale dentsu w Moskwie pracowało 1500 osób, a w podległym im oddziale w Kijowie 500 osób.
- Aktualnie koncentrujemy się na zapewnieniu bezpieczeństwa i ciągłości wynagrodzeń zespołowi ukraińskiemu. Jednocześnie ich zdrowie i bezpieczeństwo jest naszym najwyższym priorytetem. Dotąd udało się nam również pomóc w ewakuacji i osiedleniu się w Polsce oraz innych krajach, wszystkich osób z ukraińskiego oddziału, które zdecydowały się opuścić swój kraj. Współpracujemy też z naszymi klientami, którzy chcą wstrzymać swoją działalność w tym krytycznym czasie w celu wdrożenia odpowiednich działań. Aktywnie wspieramy wszelkie działania naszych pracowników, które odzwierciedlają wartości, które społeczność dentsu podziela i wyznaje oraz jako denstu angażujemy się w szereg działań pomocowych - podkreśla Sławomir Stępniewski.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Dentsu International przekazało łącznie 900 tys. funtów darowizny na fundusz Czerwonego Krzyża w Ukrainie. Firma zapewnia wsparcie humanitarne współpracownikom w Ukrainie, zapewnia relokację członków zespołu i ich rodzin z granic Ukrainy do Polski i innych krajów, zapewnia mieszkania i wsparcie prawne, przygotowuje miejsca pracy w ramach sieci.
Zespół koncernu w Polsce uruchomił 4U Hub, inicjatywę, w ramach której lokalne zespoły przekształcają części swojego biura w dedykowaną przestrzeń dla matek z dziećmi, miejsce do pracy i zabawy z dodatkowym wsparciem wolontariuszy w różnych obszarach.
Dentsu jest kolejną siecią reklamową, która - w związku z inwazją Rosji na Ukrainę - rezygnuje z działalności na rynku rosyjskim. Dotychczas podobne decyzje podjęły: WPP, IPG, Accenture, Havas Group, Group One, Publicis Groupe.
Dołącz do dyskusji: Dentsu International kończy działalność w Rosji