Discovery Communications z wyższymi przychodami, zysk w dół o 18 proc.
W I kwartale 2017 roku koncern Discovery Communications zanotował wzrost przychodów o 3 procent, jednak zysk firmy zmniejszył się rok do roku o 18 procent. O 1 procent urosły przychody reklamowe. - W segmencie reklamowym sytuacja jest stabilna - ocenia David Zaslav, CEO Discovery Communications.
W raportowanym okresie przychody Discovery Communications osiągnęły poziom 1,61 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 3 proc. Jest to wynik gorszy od prognoz analityków.
Wzrost przychodów, choć jedynie o 1 proc. koncern zanotował w segmencie reklamowym, o 5 proc. wyższe były przychody z opłat subskrypcyjnych.
Dla Discovery Communications gorzej prezentuje się I kwartał br. po stronie zysków. Co prawda firma zanotowała zyski w wysokości 215 mln dol., jednak w porównaniu z poprzednim rokiem były one niższe o 18 proc.
Komentując wyniki finansowe David Zaslav, CEO Discovery Communications wskazał na stały organiczny wzrost firmy, który dotyczył także raportowanego kwartału.
- Sytuacja w segmencie reklamowym jest stabilna - ocenił David Zaslav. - Poza tym notujemy wciąż rosnące ratingi naszych kanałów i wzmacniamy naszą ofertę pod względem treści. Przykładem może być Discovery Channel, który po raz kolejny jest najchętniej oglądanym przez mężczyzn niesportowym kanałem kablowym. To wszystko pozwala spodziewać się dynamicznie rosnących wskaźników w nadchodzących kwartałach - zapowiedział Zaslav.
Dołącz do dyskusji: Discovery Communications z wyższymi przychodami, zysk w dół o 18 proc.