SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

DisplaySearch: Samsung sprzedaży najwięcej telewizorów. Dominują LCD

W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku na całym świecie sprzedano 77,6 miliona telewizorów.

To o 15 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2009 oraz o 30 proc. więcej wobec wcześniejszych trzech miesięcy - wynika z danych firmy badawczej DisplaySearch.

Wzrost sprzedaży telewizorów w ujęciu rocznym wyraźnie przyspieszył, po tym jak w III kwartale sięgnął tylko 9 proc. Przyczyniła się do tego poprawa sytuacji na rynkach rozwiniętych, szczególnie w Ameryce Północnej, gdzie w pierwszej połowie 2010 roku zaobserwowano znaczące spowolnienie. Jedynie w Chinach sprzedaż telewizorów spadła o 2 proc.

DisplaySearch odnotowuje, że po raz pierwszy od I kwartału zeszłego roku sprzedaż telewizorów LCD rosła szybciej niż odbiorników plazmowych. Przyczyniły się do tego nieco szybciej spadające ceny urządzeń z podświetleniem LED, które po raz pierwszy stanowiły 30 proc. sprzedanych telewizorów LCD (wobec 23 proc. w III kw.).

Sprzedaż odbiorników plazmowych znów rosła w dobrym tempie, tym razem na poziomie 20 proc. rok do roku. Obserwuje się jednak spowolnienie w związku z bardziej konkurencyjnymi cenami telewizorów LCD o najpopularniejszych wśród konsumentów przekątnych ekranu, w szczególności 42".

Z kolei sprzedaż telewizorów kineskopowych (CRT) zmalała w ujęciu rocznym o 32 proc., kontynuując trend z poprzednich kwartałów, w których odnotowywano spadki w okolicach 30 proc.

Światowa sprzedaż telewizorów w IV kw. 2010 r. (000)

 

Technologia

sprzedaż

IV kw. 2010

udz. w rynk.

IV kw. 2010

wzrost

kw/kw

wzrost

r/r

LCD TV

63,506

81.8%

39%

26%

PDP TV

5,662

7.3%

17%

20%

OLED TV

0.4

0.0%

159%

-1%

CRT TV

8,358

10.8%

-10%

-32%

RPTV

65

0.1%

80.6%

28%

Suma

77,592

100%

30%

15%

Dzięki dużo lepszym wynikom w Japonii, Ameryce Północnej i Europie Zachodniej, w regionach rozwiniętych sprzedano więcej płaskich telewizorów niż w regionach rozwijających się (w III kw. po raz pierwszy w historii sytuacja była odwrotna). Szczególnie przyczyniła się do tego Japonia, gdzie odnotowano ponad 100-proc. wzrost i po raz pierwszy w jednym kwartale sprzedano więcej niż 10 milionów telewizorów.

Z danych DisplaySearch wynika także, że 9 proc. globalnego przychodu ze sprzedaży telewizorów wygenerowały w IV kwartale odbiorniki 3D.

Wśród producentów, liderem pod względem przychodu uzyskanego ze sprzedaży każdego rodzaju telewizorów, a także w segmencie odbiorników z płaskimi ekranami, po raz kolejny był Samsung, z odpowiednio 21,2 i 21,4 proc. udziału w rynku. Za cały 2010 rok Samsung utrzymał pozycję numer 1 wśród producentów płaskich telewizorów, ale w porównaniu z rokiem 2009 stracił około 1 pkt. proc.

W IV kwartale Samsung był też czołową marką telewizorów LCD, podczas gdy wśród producentów odbiorników plazmowych dominował Panasonic. W segmencie telewizorów 3D najwięcej odbiorników 3D LCD sprzedało Sony, a 3D PDP Panasonic, ale biorąc pod uwagę wszystkie technologie najlepszy znów okazał się Samsung.

Ranking czołowych marek telewizorów z płaskimi ekranami w IV kw. 2010 r. pod względem przychodu

Ranking

Marka

udz. w ryn.

III kw. 2010

udz. w ryn.

IV kw. 2010

wzrost

kw/kw

wzrost

r/r

1

Samsung

21.6%

21.4%

27%

2%

2

Sony

11.8%

14.2%

54%

34%

3

LGE

13.5%

12.7%

20%

18%

4

Panasonic

9.1%

8.3%

15%

13%

5

Sharp

8.0%

8.1%

29%

67%

 

Pozostałe

36%

35.3%

25%

8%

 

Suma

100.0%

100.0%

28%

15%

Dołącz do dyskusji: DisplaySearch: Samsung sprzedaży najwięcej telewizorów. Dominują LCD

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl