DisplaySearch: w tym roku nie wzrośnie sprzedaż telewizorów
W bieżącym roku na całym świecie sprzedanych zostanie 248 milionów telewizorów, czyli mniej więcej tyle samo co w roku 2010.
Taką prognozę przedstawiła firma badawcza DisplaySearch, która jeszcze w sierpniu zakładała, że globalna sprzedaż telewizorów wzrośnie o 3 proc., do 252 milionów sztuk (więcej na ten temat).
Biorąc pod uwagę tylko telewizory z płaskimi ekranami, sprzedaż ma wzrosnąć w tym roku o 6 proc., a w roku 2012 o kolejne 9 proc.
Kluczową przyczyną dla obniżenia ogólnej prognozy jest przewidywana słabsza sprzedaż telewizorów LCD. DisplaySearch szacuje, że w 2011 roku na całym świecie sprzedanych zostanie 206 milionów tego typu odbiorników, w porównaniu do 192 milionów w roku 2010. Wcześniej zakładano tutaj sprzedaż na poziomie 210 milionów sztuk.
46 proc. sprzedanych w tym roku telewizorów LCD mają stanowić odbiorniki z podświetleniem LED. W 2012 roku LED stanie się dominującą technologią, a w roku 2015 zdobędzie niemal 100 proc. tego segmentu.
Z kolei sprzedaż telewizorów plazmowych ma w 2011 roku spaść o 9 proc., do 17 milionów sztuk. W kolejnych latach przewidywane są tutaj spadki na poziomie 5-6 proc.
Natomiast w przypadku telewizorów 3D sprzedaż ma zwiększyć się w latach 2011 - 2015 z ponad 22 milionów do ponad 100 milionów odbiorników.
Dołącz do dyskusji: DisplaySearch: w tym roku nie wzrośnie sprzedaż telewizorów