Globalna sprzedaż telewizorów znowu w dół, Samsung liderem
W III kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 58,1 miliona telewizorów - o 7 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
To już czwarty z rzędu kwartał, w którym odnotowano spadek sprzedaży telewizorów w ujęciu rocznym - wynika z danych firmy badawczej NPD DisplaySearch.
Aż o ponad 70 proc. spadła sprzedaż odbiorników w Japonii, a o ponad 15 proc. w Europie Zachodniej. Za to w USA, po niewielkich spadkach w pierwszej połowie roku, odnotowano blisko 3-proc. wzrost. Z kolei w Chinach sprzedaż zwiększyła się o ponad 13 proc.
O 16 proc. kwartał do kwartału zwiększyła się sprzedaż telewizorów LCD, ale w ujęciu rocznym spadła o 1 proc. (trzeci spadek z rzędu). Za ponad 70 proc. ogółu sprzedanych w III kwartale telewizorów oraz ponad 80 proc. uzyskanego z nich przychodu odpowiadały odbiorniki LCD z podświetleniem LED.
Wśród producentów, liderem pod względem przychodu ze sprzedaży telewizorów z płaskimi ekranami po raz kolejny był Samsung, który w III kwartale zanotował 25,2 proc. udziału w rynku. Na drugim miejscu znalazła się firma LG, która obok Samsunga jako jedyna z czołówki zanotowała wzrost w ujęciu rocznym. Natomiast każda z trzech kolejnych w zestawieniu japońskich marek - Sony, Sharp i Panasonic - zanotowała dwucyfrowy spadek obrotów.
Dołącz do dyskusji: Globalna sprzedaż telewizorów znowu w dół, Samsung liderem