Duże spadki na rynku magazynów telewizyjnych
W sierpniu br., tak jak miesiąc wcześniej, wszystkie tygodniki z programem TV zanotowały spadki sprzedaży względem ub.r., zaś największy z nich dotknął “Super TV”. Wzrost odnotowały jedynie dwutygodniki, które rok temu wydawane były co tydzień.
Liderem sprzedaży wśród tv guide'ów pozostaje niezmiennie z dużą przewagą “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Średnie rozpowszechnianie płatne razem tego tygodnika w sierpniu br. wyniosło 964 710 egz., czyli o 10,2 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się magazyn “To & Owo” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 431 898 egz. (spadek o 8 proc.). Podium zamyka “Kurier TV” (także Bauer) ze średnim rozpowszechnianiem płatne razem wynoszącym 213 473 egz., notując spadek o 25,2 proc.
Najwięcej stracił piąty w rankingu tygodnik “Super TV” (Bauer), którego wynik sprzedażowy w sierpniu br. zmalał względem sierpnia ub.r. o 29 proc. do 191 445 egz.
ZKDP | sierpień | |
Tygodniki | 2010 | 2009 |
Tytuł | Rozpowszechnianie płatne razem | |
Tele Tydzień | 964 710 | 1 074 275 |
To & Owo | 431 898 | 469 364 |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 213 473 | 285 224 |
Tele Max | 200 301 | 274 138 |
Super TV | 191 445 | 269 817 |
Program TV | 128 739 | 151 663 |
Imperium TV | 107 864 | 135 142 |
Teleprogramy | 42 296 | 50 529 |
Najpopularniejszym dwutygodnikiem z programem TV w sierpniu br. był “Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 317 367 egz. Rok wcześniej magazyn ten był tygodnikiem i rozchodził się w nakładzie 200 301 egz., co oznacza, że zanotował wzrost o 58,4 proc.
Pozycję wicelidera zajął dwutygodnik “TV 14” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 168 696 egz., który rok temu się nie ukazywał. Trzeci był wydawany przez Press-Media magazyn “Ekran TV”, którego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 77 950 egz. W sierpniu 2009 roku tytuł ten ukazywał się co tydzień, a jego wynik sprzedażowy wynosił wtedy 50 122 egz. (wzrost o 55,5 proc.).
ZKDP | sierpień | |
Dwutygodniki | 2010 | 2009 |
Tytuł | Rozpowszechnianie płatne razem | |
Tele Świat | 317 367 | 200 301* |
TV14 | 168 696 | - |
Ekran TV | 77 950 | 50 122* |
* - dane dotyczą tygodnika
Dołącz do dyskusji: Duże spadki na rynku magazynów telewizyjnych
"Najpopularniejszym dwutygodnikiem z programem TV w sierpniu br. był “Tele Świat”, którego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 317 367 egz. Rok wcześniej magazyn ten był tygodnikiem i rozchodził się w nakładzie 200 301 egz., co oznacza, że zanotował wzrost o 58,4 proc.". Wzrost? Arytmetyka mówi, że gdyby obecny Teleświat sprzedawał 400 602 egz. to miałby dopiero wynik równy temu sprzed roku. Można zmieniac otografię, ale matmy sie nie da.
A reszta pism - szkoda gadać.
Brawo Starachowice! Było jednak iść na medycynę.