Duże spadki oglądalności Polo TV i Eska TV w okresie pandemii, 4Fun Dance i Kino Polska Muzyka w czołówce
Polo TV i Eska TV, czyli najpopularniejsze kanały muzyczne od początku wybuchu pandemii COVID-19 zanotowały duże spadki oglądalności. Do czołowej piątki awansowały 4Fun Dance i Kino Polska Muzyka, dużymi wzrostami pochwalić się mogły też Power TV i TO!TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział naziemnego kanału Polo TV w okresie od 9 marca do 21 czerwca 2020 roku wyniósł 0,43 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej spadł o 37,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce zajęła Eska TV, której udział wyniósł 0,31 proc., po spadku o 17,69 proc.
Podium uzupełnia należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music. Jej średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym wyniósł 0,11 proc. (wynik kanału względem okresu od 11 marca do 23 czerwca 2019 roku zmalał o 11,72 proc.).
4Fun Dance i Kino Polska Muzyka awansowały do top 5
Z dziewiątego na czwarte miejsce awansował kanał 4Fun Dance, którego udział zwiększył się o 72,09 proc. do 0,07 proc.
Czołową piątkę uzupełnia Kino Polska Muzyka, które awansowało z siódmej lokaty. Udział stacji wzrósł o 47,92 proc. do również 0,07 proc.
- Rynek kanałów muzycznych, podobnie jak i cała scena telewizyjna, nieco zmieniły się w czasie pandemii, natomiast nie były to zmiany tak spektakularne jak w przypadku kanałów informacyjnych czy B4. Zmiany w pierwszej kolejności były wynikową zmiany zachowań widzów związanych ze zmianą rytmu dnia, ale analizując wielkość ryku tych stacji sumarycznie zarówno w grupie A16-49 jak i A4+ ich udział w rynku widowni zmalał - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, head of media w agencji One House. - Warto zwrócić uwagę na 4Fun Dance który jako jeden z nielicznych urósł, a największe procentowe przyrosty odnotował w paśmie dziennym. W paśmie przedpołudniowym był emitowany program „Przeboje 4Fun Kids” którego treść została dostosowana do aktualnej sytuacji. Czyli po pierwsze - program skierowany do dzieci w dobie zamkniętych szkół, po drugie - dopasowanie tematyki do bieżących wydarzeń - edukacja, ale podana w bardzo przystępny sposób - analizuje ekspertka.
Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja Power TV, której średni udział poszedł do góry o 139,13 proc. do 0,06 proc. Kanał w zestawieniu był ósmy (po awansie z czternastej pozycji).
Z kolei najbardziej - o 58,18 proc. - spadł wynik Eska Rock TV (do 0,011 proc. udziału). Stacja w rankingu spadła z 12. na 15. lokatę.
Eska TV wyprzedziła Polo TV w 16-49
W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w analizowanym okresie liderem była Eska TV, która wyprzedziła Polo TV. Udział kanału, po spadku o 19,56 proc., wyniósł 0,58 proc.
Na drugą lokatę spadło Polo TV, którego udział wyniósł 0,57 proc. (w dół o 43,14 proc.). Podium uzupełnia kanał 4Fun Dance, który awansował z miejsca dziewiątego (0,15 proc. udziału; + 123,53 proc.).
- Wzrost oglądalności kanału 4Fun Dance wynika ze specyfiki ostatnich miesięcy. Widzowie częściej niż kiedykolwiek poszukiwali pozytywnej, energetycznej muzyki dance oraz disco. Dodatkowo ogromną popularnością cieszyły się pasma dziecięce, które emitujemy zarówno w 4Fun Dance jak i 4Fun Gold. Rodzice docenili elementy edukacyjne, które wprowadziliśmy na samym początku epidemii. Aktualnie rozpoczynamy lato inne od wszystkich wcześniejszych, spodziewamy się równie dobrych wyników - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Mateusz Górecki, prezes 4Fun.
Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 154,35 proc. do 0,12 proc., w tej grupie też miał kanał Power TV. W tym ujęciu najwięcej straciła stacja MTV Polska - było to 70,99 proc. do 0,04 proc. udziału.
Wśród wszystkich widzów odbierających telewizję kablowo lub satelitarnie pierwsze było Polo TV z udziałem na poziomie 0,18 proc., po spadku o 41,42 proc. Drugie miejsce zajęło tutaj Disco Polo Music (0,17 proc.; - 13,02 proc.), a trzecie - Eska TV (0,12 proc.; - 37,50 proc.)
Z kolei w grupie DVB-T 4+ Polo TV i Eska TV pomimo spadków nadal w analizowanym okresie miały bezkonkurencyjnie najlepsze wyniki. Udział Polo TV wyniósł 0,95 proc. (w dół o 35,03 proc.), a Eska TV - 0,68 proc. (-8,82 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku
W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.
Dołącz do dyskusji: Duże spadki oglądalności Polo TV i Eska TV w okresie pandemii, 4Fun Dance i Kino Polska Muzyka w czołówce
Błąd statystyczny ma większy wymiar niż ten wynik. To samo pozostałe stacje. Ten artykuł, to jakiś żart o kanałach muzycznych, które jak widać po udziale w rynku nie istnieją w zasadzie.