Epic Games odgrywa się na Apple reklamą za usunięcie Fortnite z App Store
Studio Epic Games w nowej reklamie nawiązuje jednocześnie do słynnego dzieła George'a Orwella i reklamy Apple. W ten sposób chce odegrać się na koncernie z Cupertino za blokadę swojej flagowej gry Fortnite w sklepie z aplikacjami App Store.
Kilka dni temu Apple usunął grę Battle Royale Fortnite produkcji Epic Games z App Store po tym, deweloper zaimplementował własny system płatności w aplikacji, który omijał standardową 30-procentową opłatę dla Apple. Producent pozwał już Apple za usunięcie Fortnite'a z popularnego sklepu z aplikacjami.
Kilka dni po tej sytuacji Epic Games przygotowała spot „Nineteen Eighty-Fortnite”, w tytule i warstwie fabularnej nawiązujący do słynnej reklamy „1984” Apple. W filmie Apple i App Store są symbolami systemowych opresji. Wykorzystany w spocie hasztag #FreeFortnite, zachęca graczy do "dołączenia do walki, aby rok 2020 nie stał się 1984". To nawiązanie do powieści Orwella "1984", ukazującej mechanizmy władzy totalitarnej i przejmującej pełną kontrolę nad każdą dziedziną życia obywateli.
Reklama, którą dla Apple wyreżyserował lata temu Ridley Scott przedstawiała firmę z Cupertino jako buntowniczo nastawionego nowicjusza na rynku technologii i sprzętu, gotowego na przewrót i nowe porządki.
Epic Games należy do chińskiego koncernu Tencent.
Dołącz do dyskusji: Epic Games odgrywa się na Apple reklamą za usunięcie Fortnite z App Store