Facebook wprowadzi reklamy do sekcji Marketplace
Facebook zapowiedział, że wprowadzi do sekcji Marketplace reklamy. Na razie chodzi o program pilotażowy dostępny w ograniczonym zakresie. Obecnie do Marketplace przenoszone są reklamy z News Feedu widoczne jedynie przez niektórych użytkowników w Stanach Zjednoczonych.
Sekcja Marketplace dzięki której użytkownicy mogą sprzedawać i kupować pomiędzy sobą używane przedmioty w kilkunastu kategoriach została wprowadzona przez Facebook jesienią ub.r. i ma być udostępniania stopniowo wszystkim użytkownikom na świecie. Serwis twierdzi, że dzięki Marketplace już teraz sprzedawanych jest kilka milionów przedmiotów miesięcznie, nie podaje jednak dokładnych statystyk.
Teraz zgodnie z planem Facebooka Marketplace ma stać się w serwisie kolejną przestrzenią dla reklamodawców. Firma zapowiada, że w sekcji niebawem pojawią się dedykowane reklamy. Program ma na razie charakter pilotażowy i jedynie niektórzy użytkownicy w Stanach Zjednoczonych widzą reklamy po uruchomieniu Marketplace.
Według rzecznika Facebooka serwis będzie się na razie przyglądał funkcjonowaniu reklam w Marketplace i jego odbiorowi przez internautów. Obecnie nie istnieje specjalny format reklamowy dedykowany tej sekcji i do Marketplace mogą być przenoszone te same reklamy, które są obecne w News Feedzie – wybrani reklamodawcy otrzymali taką możliwość dzięki dodaniu specjalnej opcji.
Na razie nie wiadomo dokładnie kiedy reklamy w Marketplace zostaną wprowadzone na szeroką skalę i jaki będą miały format.
Przychód Facebooka w I kwartale br. wyniósł 8,03 mld dol. - o 49 proc. więcej rok do roku, zysk netto osiągnął poziom 3,06 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadzi reklamy do sekcji Marketplace