Fanta z nowym logo, pierwszy raz wszędzie jest takie same
Koncern Coca-Cola odświeżył logo napojów Fanta. Marka po raz pierwszy w historii będzie miała jednakową identyfikację wizualną na wszystkich rynkach na świecie.
Rebranding Fanty, prowadzony przez zespół projektowy właściciela marki napojów Fanta, The Coca-Cola Company, we współpracy z agencją Jones Knowles Ritchie, miał na celu nadanie marce zabawnego wizerunku, który przemawiałby do wszystkich grup wiekowych.
- Fanta to jedna z najbardziej zabawnych marek, jakie mamy w naszym portfolio, jednak było jasne, że potrzebuje trochę troski — powiedział globalny wiceprezes ds. projektowania w The Coca-Cola Company, Rapha Abreu.
- Dotychczas tożsamość była zbyt powściągliwa i nie przedstawiała żartobliwości – powiedział Abreu Dezeen. - Jednocześnie wydawało się, że jest skierowany do młodszej publiczności – naszą publicznością jest każdy, kto ma ochotę na zabawę w sercu, i ważne było, abyśmy przedstawili ideę zabawy i zabawy starszej publiczności” – kontynuował.
Rebranding upraszcza poprzedni branding, tworząc płaskie logo z odsłoniętymi plecami. W nowym logo wygładzono liternictwo i usunięto cienie wraz z ikoną w kształcie uśmiechu z drugiej litery A.Jaśniejszy odcień niebieskiego został użyty dla grubego cienia, który został rozciągnięty w dół, tworząc punkt.
Ponieważ logo będzie używane we wszystkich smakach Fanta, a także w jej pomarańczowym wariancie, zespół projektowy usunął pomarańczowe kółko i liść z logo.
- Ważne było, aby nowa tożsamość marki była dokładnym odzwierciedleniem marki Fanta - wyjaśnił Abreu. - Oznaczało to upewnienie się, że ożywiliśmy każdy smak. Weźmy na przykład nasze stare logo, umieszczenie w nim pomarańczy było mylące, gdy mamy gamę smaków wykraczających poza pomarańczę. Nie chcieliśmy, aby inne smaki były zagrożone, chociaż wiemy, że pomarańczowy jest najbardziej kultowym smakiem - dodał.
Pierwszy raz logo jest globalne
Po raz pierwszy w historii Fanty, nowe logo tej marki będzie używane we wszystkich krajach, zastępując wcześniej odrębne tożsamości marki w różnych regionach.
- Do tej pory Fanta na większości rynków miała różne tożsamości – powiedział Abreu. - W szczególności Stany Zjednoczone były krajem, który nie miał tej samej tożsamości, ale był jednym z naszych największych rynków. Zdecydowaliśmy się na nowo zdefiniować dla każdego rynku i upewnić się, że każdy zespół stosuje te same elementy, abyśmy mogli naprawdę zjednoczyć się pod jedną globalną tożsamością - dodał.
Abreu ma nadzieję, że globalny rebranding ujednolici tożsamość Fanty i powstrzyma dalsze przeprojektowywanie na długi czas.
- Fanta przeszła wiele różnych zmian na przestrzeni lat, a największym wyzwaniem było to, że chcieliśmy to powstrzymać – powiedział. - Musieliśmy skrystalizować to pod jedną tożsamością i trzymać się tego przez wiele lat. Jednak chodziło również o ewolucję tego, co ludzie kochają i wiedzą o Fancie. Nie chcieliśmy wyrzucić starej tożsamości marki, chcieliśmy na niej zbudować nową identyfikację - dodaje.
Fanta jest drugą po Sprite marką, która zmienia logo i identyfikację wizualną - ta marka wprowadziła zmiany w maju ub.r. Wówczas wprowadzono pierwszą w historii tej marki globalną platformę „Heat Happens” i nowe opakowanie. Pierwsza globalna kampania marki Sprite Zero miała miejsce w lutym tego roku.
Dołącz do dyskusji: Fanta z nowym logo, pierwszy raz wszędzie jest takie same