SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jak domy mediowe dzieliły budżety na promocję Funduszu Sprawiedliwości? Najwięcej dla rozgłośni katolickich

W latach 2019-2021 agencje mediowe rozdysponowały 23,3 mln zł na działania promujące Fundusz Sprawiedliwości. Najwięcej umów podpisano z lokalnymi serwisami i tytułami prasowymi, a najwyższe kwoty przeznaczono na reklamy w stacjach z Forum Niezależnych Rozgłośni Katolickich.

B. minister Zbigniew Ziobro (screen: YouTube/ Ministerstwo Sprawiedliwości)B. minister Zbigniew Ziobro (screen: YouTube/ Ministerstwo Sprawiedliwości)

Na potrzeby promocji Funduszu Sprawiedliwości, zarządzanego przez ministra sprawiedliwości, w latach 2019-2023 podpisano 50 umów z trzema agencjami mediowymi: Insignia, Euvic Media (poprzednio działała jako Clickad Interactive) oraz Media Group. W ramach tej współpracy rozdysponowano 36 mln zł.

Według ustaleń OKO.press w latach 2019-2021 24 takie umowy opiewały w sumie na 23,3 mln zł. Jak rozdzieliły je agencje mediowe? Zlecono kampanie w 55 lokalnych serwisach i tytułach prasowych (m.in. Sanok, TV Krosno, Rybnik.com.pl, Brodnicka CBR), 24 stacjami należącymi do Forum Niezależnych Rozgłośni Katolickich, dziennikach regionalnych Polska Press, mediach o. Tadeusza Rydzyka (TV Trwam, „Nasz Dziennik”) oraz tygodnikach opinii sprzyjających Zjednoczonej Prawicy („Sieci”, „Do Rzeczy”).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Do stacji z Forum Niezależnych Rozgłośni Katolickich (to 21 stacji, m.in. Radio Niepokalanów, Radio Rodzina Wrocław, Radio Leliwa, Radio Podlasie) w ramach pięciu umów popłynęło łącznie 7,08 mln zł (licząc z prowizja agencji mediowej).

Agencja Clickad Interactive w październiku 2019 roku podpisała umowę na kwotę 5,15 mln zł dotyczącą promocji Funduszu Sprawiedliwości w Wirtualnej Polsce (w umowie wskazano WP.pl i VOD WP). Rzecznik Wirtualnej Polski Michał Siegieda przekazał OKO.press, że firma w ramach takich umów w ciągu 7 lat uzyskała wpływy znacznie niższe niż 5,15 mln zł.

1,85 mln zł przeznaczono na reklamy Funduszu Sprawiedliwości w RMF FM i Radiu Eska, a 1,48 mln zł - w „Super Expressie”. Rzecznicy Grupy RMF i Grupy ZPR Media nie chcieli podać szczegółowych danych o współpracy, tłumacząc to tajemnicą handlową.

Czytaj też: Pospieszalski tłumaczy się z dotacji z Funduszu Sprawiedliwości. „Nigdy bezpośrednio nie otrzymałem pieniędzy”

Według danych opublikowanych przez nowe władze Ministerstwa Sprawiedliwości w latach 2019-23 w ramach bezpośrednich umów z resortem Grupa ZPR Media zarobiła 9,3 mln zł na reklamach Funduszu Sprawiedliwości, a Wirtualna Polska - 7,1 mln zł. Po kilka mln zł trafiło też do Fratrii, Grupy RMF, Ringier Axel Springer Polska, Telewizji Polskiej oraz mediów Tomasza Sakiewicza i o. Rydzyka.

Pospieszalski tłumaczy się z dotacji z Funduszu Sprawiedliwości. „Nigdy bezpośrednio nie otrzymałem pieniędzy”

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fundusz-sprawiedliwosci-nagrania-dotacje-tomasz-mraz-jan-pospieszalski-wyjasnia
Pospieszalski tłumaczy się z dotacji z Funduszu Sprawiedliwości. „Nigdy bezpośrednio nie otrzymałem pieniędzy”

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fundusz-sprawiedliwosci-nagrania-dotacje-tomasz-mraz-jan-pospieszalski-wyjasnia

Dołącz do dyskusji: Jak domy mediowe dzieliły budżety na promocję Funduszu Sprawiedliwości? Najwięcej dla rozgłośni katolickich

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ziom
Dla kasy zrobię wszystko, co zechcesz powiedz tylko, naprawdę na wiele mnie stać
euvic, insignia, media group - to o WAS
odpowiedź
User
lol
A najwięcej kasy popłynęło do Wirtualnej Polski - donosi dziennikarz tego serwisu Krzysztof Suwart.
odpowiedź