„Głęboka woda 2” przegrała z konkurencją. 2 mln zł z reklam
Druga edycja misyjnego serialu TVP2 „Głęboka woda” miała o 1,3 mln widzów mniej niż jego pierwsza seria. Produkcja przegrała z wszystkimi głównymi konkurentami Dwójki w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 2,1 mln zł.
„Głęboką wodę 2” na antenie TVP2 oglądać można było w okresie od 24 marca do 16 czerwca br., w niedziele najczęściej około godz. 22.00. Średnia widownia misyjnego serialu wyniosła tylko 491 tys. widzów. Przełożyło się to na 4,30 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 3,94 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Najwięcej widzów zgromadził pierwszy odcinek produkcji. Oglądało go 676 tys. osób.
W porównaniu do pierwszej serii (emitowanej na przełomie 2011 i 2012 roku, poza głównym sezonem telewizyjnym) „Głęboka woda” zanotowała spory spadek widowni. Wówczas serial TVP2 nadawano w niedziele o 21.10 i oglądało go 1,80 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 11,70 proc. oraz 9,70 proc. udziału.
TVP2 w czasie nadawania produkcji przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem był Polsat, który w tym czasie pokazywał filmy fabularne, serial „Kości” i festiwal „TOPtrendy 2013”, co przełożyło się na 16,82 proc. udziału. Drugie miejsce zajęła TVP1 (filmy fabularne i koncert Opole 2013; 15,76 proc.), a trzecie - TVN (gł. „Na językach” i serial „Kamuflaż”; 11,90 proc.). W grupie komercyjnej Dwójka także była ostatnia, ale drugie miejsce zajęła tutaj TVN przed TVP1.
„Głęboka woda” opowiada o ludziach pracujących w ośrodku pomocy społecznej. Pomimo słabej oglądalności, serial został doceniony przez recenzentów. We wrześniu ub.r. produkcja zdobyła Nagrodę Prix Italia w prestiżowym festiwalu produkcji telewizyjnej - Prix Italia (dowiedz się więcej). TVP sprzedaje też licencję na pokazywanie „Głębokiej wody” do nadawców z 10 krajów (więcej na ten temat). Serial powstał przy współfinansowaniu z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Trzy topowe odcinki „Głębokiej wody 2”
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
24-03-2013 | 676 204 | 5,73% |
02-06-2013 | 610 223 | 6,37% |
28-04-2013 | 579 873 | 4,54% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Polsat | 1 918 065 | 16,82% | 19,45% |
TVP1 | 1 797 816 | 15,76% | 13,86% |
TVN | 1 357 141 | 11,90% | 13,93% |
TVP2 - Głęboka woda | 490 710 | 4,30% | 3,94% |
Dołącz do dyskusji: „Głęboka woda 2” przegrała z konkurencją. 2 mln zł z reklam