SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Głęboka woda 2” przegrała z konkurencją. 2 mln zł z reklam

Druga edycja misyjnego serialu TVP2 „Głęboka woda” miała o 1,3 mln widzów mniej niż jego pierwsza seria. Produkcja przegrała z wszystkimi głównymi konkurentami Dwójki w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 2,1 mln zł.

„Głęboką wodę 2” na antenie TVP2 oglądać można było w okresie od 24 marca do 16 czerwca br., w niedziele najczęściej około godz. 22.00. Średnia widownia misyjnego serialu wyniosła tylko 491 tys. widzów. Przełożyło się to na 4,30 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 3,94 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Najwięcej widzów zgromadził pierwszy odcinek produkcji. Oglądało go 676 tys. osób.

W porównaniu do pierwszej serii (emitowanej na przełomie 2011 i 2012 roku, poza głównym sezonem telewizyjnym) „Głęboka woda” zanotowała spory spadek widowni. Wówczas serial TVP2 nadawano w niedziele o 21.10 i oglądało go 1,80 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 11,70 proc. oraz 9,70 proc. udziału.

TVP2 w czasie nadawania produkcji przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem był Polsat, który w tym czasie pokazywał filmy fabularne, serial „Kości” i festiwal „TOPtrendy 2013”, co przełożyło się na 16,82 proc. udziału. Drugie miejsce zajęła TVP1 (filmy fabularne i koncert Opole 2013; 15,76 proc.), a trzecie - TVN (gł. „Na językach” i serial „Kamuflaż”; 11,90 proc.). W grupie komercyjnej Dwójka także była ostatnia, ale drugie miejsce zajęła tutaj TVN przed TVP1.

„Głęboka woda” opowiada o ludziach pracujących w ośrodku pomocy społecznej. Pomimo słabej oglądalności, serial został doceniony przez recenzentów. We wrześniu ub.r. produkcja zdobyła Nagrodę Prix Italia w prestiżowym festiwalu produkcji telewizyjnej - Prix Italia (dowiedz się więcej). TVP sprzedaje też licencję na pokazywanie „Głębokiej wody” do nadawców z 10 krajów (więcej na ten temat). Serial powstał przy współfinansowaniu z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.


Trzy topowe odcinki „Głębokiej wody 2”

Data

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

24-03-2013

676 204

5,73%

02-06-2013

610 223

6,37%

28-04-2013

579 873

4,54%


Oglądalność serialu na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

Polsat

1 918 065

16,82%

19,45%

TVP1

1 797 816

15,76%

13,86%

TVN

1 357 141

11,90%

13,93%

TVP2 - Głęboka woda

490 710

4,30%

3,94%

Dołącz do dyskusji: „Głęboka woda 2” przegrała z konkurencją. 2 mln zł z reklam

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ReX
O tej godzinie misyjni widzowie śpią....
odpowiedź
User
kyz
Nie dziwię się, kompletnie odbiło im z tą porą. Sam przestałem oglądać w tv. Ten serial jest genialny, naprawdę bardzo dobry a teraz boję się, że nie będzie kolejnej serii bo ma słabą oglądalność. Dwójka zniszczyła tę produkcję.
odpowiedź