SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Golf Channel Polska z 3,3 mln zł przychodów, strata zmalała do 786 tys. zł

Spółka Golf Zone, nadająca kanał Golf Channel Polska, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 2,5 proc. do 3,28 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 0,3 proc. jej strata netto zmalała z 837,5 do 785,8 tys. zł.

Wszystkie przychody Golf Zone zostały osiągnięte ze sprzedaży krajowej produktów. Firma od wiosny 2017 roku nadaje kanał sportowo-lifestylowy Golf Channel Polska na licencji NBCU Universal oraz PGA Tour - początkowo na koncesji słwackiej, a od 2018 roku w oparciu o koncesję satelitarną od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Jesienią 2019 roku Golf Channel Polska pozyskała prawa do transmisji cyklów turniejów goflowych PGA Tour i European Tour, a pod koniec 2019 roku stacja pojawiła się w ofercie Platformy Canal+.

Epidemia wstrzymała sprzedaż reklam

W sprawozdaniu z ub.r. firma opisała, że do marca oferowała pakiety reklamowe i promocyjne, natomiast „w wyniku pandemii i ograniczeń regulacyjnych została praktycznie zaniechana do końca roku”.

- Działania zarządu były w 2020 roku skupione na pozyskaniu nowych partnerów do działań online, rozmowach z operatorami w Polsce dotyczącymi warunków przedłużenia możliwości emisji kanału na nowych warunkach oraz na prowadzeniu rozmów z dostawcami kontentu na temat warunków licencji, a także na stałym ograniczaniu kosztów w pandemii - dodano.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wydatki operacyjne nadawcy Golf Channel Polska wyniosły w ub.r. 3,91 mln zł, co wobec 3,92 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 0,3 proc. Zdecydowaną większość stanowią koszty usług obcych, które wzrosły z 3,52 do 3,59 mln zł.

Natomiast nakłady na wynagrodzenia zmalały z 234 do 188,2 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 46,9 do 37,7 tys. zł. Pozostałe koszty rodzajowe poszły w dół ze 107,3 do 79,3 tys. zł, a wydatki na podatki i opłaty - z 6,3 do 5,3 tys. zł.

Przychody finansowe spółki poszły w górę z zera do 12,7 tys. zł, a koszty finansowe - ze 100,6 do 156,6 tys. zł.

Rozmowy ws. rozliczeń za licencję

Wyniki rentowności pozostają na minusie, ale mniejszym niż rok wcześniej. Strata sprzedażowa zmalała z 726,8 do 632,7 tys. zł, strata operacyjna - z 736,9 do 642 tys. zł, a strata brutto i netto - z 837,5 do 785,8 tys. zł.

64 proc. udziałów Golf Zone ma Marek Sowa, 21 proc. - członek zarządu spółki Izabela Pałdyna, 8 proc. - prezes spółki Katarzyna Terej, a 7 proc. - Piotr Talarek. Wspólnicy zdecydowali, że zeszłoroczna strata zostanie pokryta z przyszłych zysków.

W sprawozdaniu zaznaczono, że firma prowadzi z NBCU Universal negocjacje dotyczące rozliczeń. - W związku z sytuacją finansową Spółki, wszelkie opłaty planowane są do poniesienia w kolejnych latach obowiązywania umowy - zapowiedziano.

Dołącz do dyskusji: Golf Channel Polska z 3,3 mln zł przychodów, strata zmalała do 786 tys. zł

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polo
Pan Marek to taki polski Rupert Murdoch, co nie?
odpowiedź