Google deklaruje, że przekaże część swoich danych do jednoźródłowego badania mediów
- Ze strony Google deklaruję, że część ze swoich danych będziemy przekazywać, integrować do takich jednoźródłowych paneli. Miałabym prośbę, abyście pomyśleli o panelu jednoźródłowym ciepło, mimo waszych wątpliwości - z innych rynków wiemy, że jest to bardzo ważne - deklaruje Iwona Piwek, head of video sales w Google, pytana o rozwój jednoźródłowego badania mediów w Polsce.
W środę, 13 stycznia odbyła się debata online, organizowana przez IAA Polska pod hasłem "Oferta reklamowa mediów na rok 2021 vs oczekiwania marketerów i agencji mediowych".
Podczas dyskusji na temat relacji marketerów i agencji mediowych i tego, co czeka rynek w 2021 roku, jednym z podejmowanych kwestii było jednoźródłowe badanie mediów.
Iwona Piwek, head of video sales w Google stwierdziła, że dochodziły do niej głosy iż „Google jest trochę zamknięty na takie inicjatywy”. - Chciałam absolutnie i kategorycznie zdementować takie głosy. Jesteśmy entuzjastami paneli jednoźródłowych, nawet zdarzyło się tak, że je współfinansowaliśmy - choć nie uważamy, żeby ten model był idealny, bo zawsze wzmaga pytania czy byłby obiektywny. Dlatego z dużym zaangażowaniem bierzemy udział w dyskusji o budowie kształtu badań i jesteśmy jej uczestnikiem - skomentowała Piwek.
Stwierdziła, że rzeczywiście, wyniki jednoźródłowego pomiaru „zobaczymy pewnie za 2-3 lata”, jednak budowa panelu jest bardzo trudna, a nikt na świecie nie stworzył do tej pory tego typu rozwiązania. - Do tej pory mieliśmy doświadczenia z nieelastycznymi badaniami, które nie podążały za mediową rzeczywistością. Otwartość na integrację danych - nie tylko zbieranie ich z jednego źródła - byłaby dla nas bardzo dużą podpowiedzią - stwierdziła.
Zadeklarowała również: - Ze strony Google deklaruję, że część ze swoich danych będziemy przekazywać, integrować do takich jednoźródłowych paneli. Miałabym prośbę, abyście pomyśleli o panelu jednoźródłowym ciepło, mimo waszych wątpliwości – z innych rynków wiemy, że jest to bardzo ważne - deklaruje Piwek.
Dołącz do dyskusji: Google deklaruje, że przekaże część swoich danych do jednoźródłowego badania mediów