SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google zaczyna nabór do drugiej edycji funduszu Digital News Initiative, zgłoszenia do 11 lipca

Ruszył nabór do drugiej edycji Innovation Fund - specjalnego funduszu Google, który jest częścią Digital News Initiative, skierowanego do firm medialnych, które szukają finansowania na innowacyjne projekty. W pierwszej edycji wsparcie od Google otrzymało siedem projektów z Polski m.in. Agory, Eurozetu i Grupy naTemat.

W lutym br. Google ogłosiło pierwszych 128 beneficjentów Digital News Initiative Innovation Fund. W tym gronie znalazło się siedem projektów z Polski, które mają otrzymać łącznie 1,5 mln euro wsparcia. Całkowita kwota przeznaczona dla europejskich projektów medialnych przez Google to w wypadku pierwszej edycji DNI Innovation Fund 150 mln euro.

Pierwszym projektem z Polski, który zostanie zrealizowany dzięki wsparciu Google, będzie serwis Grupy naTemat - TruDat. Jego celem ma być pokazywanie prawdziwych danych, weryfikowanie obiegowych opinii i prostowanie błędnych informacji krążących w obiegu publicznym.  Zespół serwisu dopiero jest kompletowany, ale jak dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl będzie on wspierany przez twórcę AszDziennika Rafała Madajczaka oraz dziennikarkę naTemat Agatę Komosę.

Do pierwszej edycji DNI Innovation Fund zgłoszono ponad tysiąc projektów z 30 europejskich państw. Teraz ruszyła rekrutacja do drugiej rundy inicjatywy. Zgłoszenia można przesyłać do 11 lipca.

- Otwieramy druga rundę finansowania w ramach DNI, ale jednocześnie z radością obserwujemy, że projekty z pierwszej edycji są realizowane. Wszystkie 128 europejskich projektów stara się proponować nowe i innowacyjne podejście do dziennikarstwa, spora część z nich wprowadzając nowe technologie do newsroomów. W pierwszej edycji zostaliśmy zalani ponad tysiącem zgłoszeń i bardzo jesteśmy ciekawi pomysłów nadsyłanych w ramach drugiej edycji - mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl Ludovic Blecher, szef DNI Innovation Fund.

Warunkiem znalezienia się w gronie beneficjentów funduszy jest przedstawienie innowacyjnego digitalowego projektu medialnego, który będzie miał jasno sprecyzowane cele. Nie musi być tworzony z wykorzystaniem narzędzi dostarczanych przez Google.

W ramach DNI Innovation Fund można wnioskować o finansowanie na projekty nowe, prototypowe, które znajdują się w początkowej fazie rozwoju. Dla takich projektów jest przewidziane wsparcie nie przekraczające 50 tys. euro, które może stanowić na 100 proc. finansowania projektu. W przypadku projektów bardziej zaawansowanych, już istniejących Google przewiduje wsparcie do 300 tys. euro. Ta kwota może stanowić maksymalnie 70 proc. funduszy przeznaczonych na taki projekt.

Duże projekty, które wymagają finansowania przekraczającego 300 tys. euro również mogą zostać zgłoszone do DNI Innovation Fund. Kwota finansowania nie może jednak przekroczyć 1 mln euro i musi stanowić najwyżej 70 proc. finansowania projektu. W wyjątkowych wypadkach - projektów międzynarodowych lub angażujących kilka firm medialnych z danego rynku - możliwe jest finansowanie przekraczające 1 mln euro.

Aby projekt dostał wsparcie musi spełniać określone kryteria. Musi mieć potencjał wpływu na medialny ekosystem, musi być innowacyjny oraz posiadać wiarygodny biznesplan. W ramach wsparcia z DNI Innovation Fund mogą zostać pokryte tylko niektóre koszty realizacji projektów: zatrudnienie zespołu redakcyjnego, koszty stworzenia potrzebnych narzędzi digitalowych, koszty zakupu potrzebnego sprzętu i oprogramowania  oraz do 20 proc. kosztów marketingowych. Google nie pokryje kosztów lokalowych, zakupu mebli czy wydatków na podróże.

Zgłoszeń należy dokonywać poprzez stronę Digital News Initiative digitalnewsinitiative.com do 11 lipca. Wszystkie zgłoszenia muszą być złożone w języku angielskim. Zostaną one przeanalizowane przez specjalny zespół. Ogłoszenie wyników drugiej rundy DNI Innovation Fund ma nastąpić jeszcze w br.

Dołącz do dyskusji: Google zaczyna nabór do drugiej edycji funduszu Digital News Initiative, zgłoszenia do 11 lipca

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ED
Ciekawe, że dofinansowanie dostały jedynie media lewackie ... Co do prawdziwości danych podawanych przez "NaTemat" też można mieć wątpliwości ...
odpowiedź
User
Molfix
Ciekawe, że prawackie nie potrafiły niczego wymyślić. Choć reklamę Biedronki w tygodniku wSieci jako polskiego kapitału można uznać za sporą innowację
odpowiedź
User
Bonar
Moja obawa jest taka, że fundusze, które wypływają ze strony Google dla grup medialnych mogą spowodować, że owe grupy o pewnych sprawach związanych z polityką Google mogą już mniej chętnie pisać, smaczku dodaje fakt, że mowa tutaj o Europie, w której jak wiemy Google toczy spór z Unią Europejską dotyczący np. "Safe harbour".
odpowiedź