“Gość Niedzielny” liderem, Gazeta Polska w górę o 142 proc.
Na pozycji lidera sprzedaży wśród tygodników opinii znalazł się w październiku br. “Gość Niedzielny”, który wyprzedził “Politykę”. Największy wzrost zanotowała “Gazeta Polska” - na przeciwnym biegunie “Tygodnik Powszechny”.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem tygodnika "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”) w październiku 2010 roku wyniosło 143 359 egz. i było wyższe o 4,2 proc. niż rok wcześniej, co dało temu tytułowi awans z miejsca drugiego na pierwsze - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "Gościem" uplasowała się “Polityka” (“Polityka Spółdzielnia Pracy), zajmująca pozycję lidera rok temu. W październiku br. rozeszła się ona w nakładzie wynoszącym 139 727 egz., czyli o 2,6 proc. niższym niż rok wcześniej.
Na trzeciej pozycji utrzymał się "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 126 580 egz. (wzrost o 12,6 proc.).
Czwarty był tygodnik "Wprost" (AWR "Wprost") z wynikiem 117 936 egz. W październiku br. zwiększył on sprzedaż o 24,9 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca 2009 r.
Największy wzrost w zestawieniu zanotowała “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której rozpowszechnianie płatne poszło do góry aż o 142,4 proc. i wyniosło 64 298 egz.
Najwięcej stracił zajmujący ostatnie miejsce natomiast “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Jego wynik zmniejszył się o 10 proc. do 21 342 egz.
Wirtualnemedia.pl | październik | |||
ZKDP | 2010 | 2009 | ||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Gość Niedzielny | 200 494 | 143 359 | 195 878 | 137 529 |
Polityka | 190 866 | 139 727 | 199 173 | 143 453 |
Newsweek Polska | 206 481 | 126 580 | 172 862 | 112 398 |
Wprost | 178 777 | 117 936 | 168 925 | 94 405 |
Gazeta Polska | 116 859 | 64 298 | 58 138 | 26 524 |
Przekrój | 85 000 | 46 827 | 84 880 | 47 972 |
Przewodnik Katolicki | 40 012 | 27 064 | 31 704 | 28 231 |
Przegląd | 63 100 | 21 546 | 68 100 | 21 703 |
Tygodnik Powszechny | 40 474 | 21 342 | 41 121 | 23 703 |
Porównując dane z października br. do danych z września br. widać, że większość tygodników zanotowało spadki, a największy dotknął “Przegląd” (Towarzystwo Wydawnicze i Literackie) - sprzedaż zmiejszyła się o 3,9 proc. Najwięcej zyskał natomiast “Newsweek Polska” (3,8 proc.).
Wirtualnemedia.pl | 2010 | |||
ZKDP | październik | wrzesień | ||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Gość Niedzielny | 200 494 | 143 359 | 201 313 | 141 242 |
Polityka | 190 866 | 139 727 | 191 781 | 144 842 |
Newsweek Polska | 206 481 | 126 580 | 192 496 | 121 992 |
Wprost | 178 777 | 117 936 | 175 883 | 118 762 |
Gazeta Polska | 116 859 | 64 298 | 111 079 | 64 959 |
Przekrój | 85 000 | 46 827 | 85 000 | 47 059 |
Przewodnik Katolicki | 40 012 | 27 064 | 40 011 | 27 230 |
Przegląd | 63 100 | 21 546 | 65 600 | 22 414 |
Tygodnik Powszechny | 40 474 | 21 342 | 40 104 | 21 594 |
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była tradycyjnie "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w październiku 2010 r. zanotowała wzrost o 8,9 proc. i rozeszła się w ilości 370 282 egz.
Wirtualnemedia.pl | październik | |||
ZKDP | 2010 | 2009 | ||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Tygodnik Angora | 541 809 | 370 282 | 487 959 | 340 013 |
Forum | 29 934 | 16 638 | 31 148 | 17 322 |
|
||||
Wirtualnemedia.pl | 2010 | |||
ZKDP | październik | wrzesień | ||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Tygodnik Angora | 541 809 | 370 282 | 522 985 | 386 851 |
Forum | 29 934 | 16 638 | 30 126 | 17 194 |
Dołącz do dyskusji: “Gość Niedzielny” liderem, Gazeta Polska w górę o 142 proc.