„Gra o psieżycie” - akcja w świecie Minecrafta w obronie porzucanych przy drogach psów
Firma Stalexport Autostrada Małopolska, zarządzająca odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem, rozpoczęła kampanię edukacyjną zwracającą uwagę na problem porzucania psów przy drogach. Działania pod hasłem „Gra o psieżycie” osadzone są w świecie komputerowej gry Minecraft.
Trzonem akcji jest konkurs adresowany do graczy Minecrafta, których wirtualne historie mają pomóc kreować odpowiedzialną i humanitarną postawę wobec zwierząt. Do 25 lutego mogą za pośrednictwem specjalnego formularza wysyłać linki do stworzonych w grze historii poruszających problem porzucania psów przy drogach. Na autorów najlepszych filmów czekają fotel gamingowy, zestawy oryginalnych gadżetów z podpisami najlepszych graczy w Minecrafta. Nagrodą główną jest spotkanie z gwiazdami gry podczas finału kampanii, który odbędzie się w marcu tego roku.
Filmy konkursowe nie mogą być dłuższe niż 3 minuty, muszą być oryginalnym dziełem uczestnika konkursu i powinny być zamieszczone na jego kanale w serwisie Youtube w trybie niepublicznym.
Wybór gry komputerowej jako środowiska prowadzonych działań podyktowano grupą docelową, którą jest młodzież w wieku szkolnym.
- Kampanię kierujemy do młodych ludzi, bo to często na ich życzenie pies staje się nowym domownikiem. Zdarza się, że jest nieprzemyślanym prezentem, np. gwiazdkowym, który szybko przytłacza ilością obowiązków albo staje się przeszkodą w obliczu wyjazdu na ferie. Pozbywanie się psów w okrutny sposób, poprzez wyrzucanie ich z samochodów, czy zostawianie przy drogach, to realny problem, który w naszej kampanii przenosimy do świata wirtualnego. Korzystając z potężnego potencjału komunikacyjnego gry Minecraft oraz odwołując się do wrażliwości dzieci
i młodzieży, mamy szansę trafić z naszym przekazem również do ich rodziców. Celem konkursu jest pokazanie w kreatywny sposób odpowiedzialności, z jaką wiąże się posiadanie psa i jak być dla zwierząt po ludzku dobrym – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy SAM.
Ambasadorami kampanii zostali youtuberzy gamingowi MagdalenaMariaMonika, RoxMb oraz Vertez.
Dołącz do dyskusji: „Gra o psieżycie” - akcja w świecie Minecrafta w obronie porzucanych przy drogach psów