Grupa 4fun Media z wpływami wyższymi o 81 proc. i spadkiem zysku, 2,5 mln zł z Bridge2fun
W trzech kwartałach br. grupa kapitałowa 4fun Media zanotowała 26,09 mln zł wpływów ze sprzedaży (81 proc. więcej niż rok wcześniej) i 59 tys. zł zysku netto. 16,82 mln zł przychodów przyniosły firmie kanały telewizyjne 4fun, 7,28 mln zł - spółka reklamy zewnętrznej Screen Network, a 2,52 mln - agencja reklamowa Bridge2fun.
Od stycznia do września br. przychody 4fun Media ze sprzedaży wyniosły 26,09 mln zł, wobec 14,38 mln zł, co oznacza wzrost o 81 proc. Zysk firmy z działalności operacyjnej zmalał w skali roku z 1,23 mln zł do 355 tys. zł (czyli o 71 proc.), zysk EBITDA - wzrósł z 2,78 mln zł do 3,2 mln zł (o 15 proc.), a zysk netto - spadł z 1,16 mln zł do 59 tys. zł.
Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 255 tys. zł.
Ponad 60 proc. wpływów firmy pochodziło z segmentu telewizyjnego - w trzech kwartałach br. te przychody wyniosły 16,82 mln zł, o 22,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wpływy z działalności agencji reklamowej Bridge2fun (jej głównym klientem jest T-Mobile Polska) osiągnęły wartość 2,52 mln zł, a spółki Screen Network (60 proc. jej udziałów 4fun Media kupiła w październiku ub.r.) zajmującej się reklamą zewnętrzną - 7,28 mln zł.
- Mimo rosnącej konkurencji na rynku telewizji muzycznych, na której obecnych jest 25 kanałów nadających pasma muzyczne z powodzeniem utrzymujemy pozycję jednego z liderów oglądalności. Dwucyfrowy wzrost przychodów (o 12 proc.) pochodzących z reklamy telewizyjnej był możliwy zarówno dzięki stabilnym poziomom oglądalności naszego głównego kanału 4fun.tv jak i dynamicznie poprawiającej się oglądalności dwóch pozostałych kanałów 4fun Hits i 4Ffun Dance - komentuje Rafał Baran, prezes 4fun Media.
Firma podkreśla, że w zakresie reklamy telewizyjnej coraz więcej zarabia na tzw. akcjach specjalnych, realizowanych dla marketerów w czasie antenowym poza blokami reklamowymi. W trzech kwartałach br. te wpływy wyniosły 1,32 mln zł i stanowiły nieco ponad 5 proc. wszystkich przychodów spółki.
Według danych Nielse Audience Measurement we wrześniu br. 4fun.tv miał 0,13 proc. udziału w rynku oglądalności, 4Ffun Fit&Dance - 0,06 proc., a 4fun Hits - 0,04 proc.
Koszty operacyjne firmy od stycznia do września br. w segmencie telewizyjnym wyniosły 16,18 mln zł (wobec 12,37 mln zł rok wcześniej), w zakresie usług agencji reklamowych - 2,26 mln zł, a w sektorze reklamy zewnętrznej - 8 mln zł.
Zysk EBITDA firmy w sektorze telewizyjnym w trzech kwartałach zmalał w skali roku z 2,81 do 2,42 mln zł. Natomiast w zakresie agencji reklamowych wzrósł ze straty 206 tys. zł do zysku wynoszącego 276 tys. zł, a w segmencie reklamy zewnętrznej - z poziomu zerowego do 327,8 tys. zł.
- Coraz większy udział w przychodach Grupy notuje agencja Bridge2fun. Przychody z tego tytułu wyniosły na koniec III kwartału 2,5 mln zł co przełożyło się na najwyższy w dotychczasowej działalności agencji poziom 10 proc. w łącznych przychodach 4fun Media S.A. Dzięki intensyfikacji współpracy z T-Mobile oraz udziale w kolejnych przetargach, z kwartału na kwartał mamy szansę systematycznie zwiększać udział Bridge2FUN w sprzedaży całej grupy - zapowiada Rafał Baran.
W październiku br. T-Mobile Polska powierzył Bridge2fun całościową obsługę reklamową w zakresie ATL.
Dołącz do dyskusji: Grupa 4fun Media z wpływami wyższymi o 81 proc. i spadkiem zysku, 2,5 mln zł z Bridge2fun