Grupa Radiowa Agory: wpływy w dół, ubyło 11 etatów
W ub.r. Grupa Radiowa Agory, nadawca Rock Radia, Radia Złote Przeboje i Radia Pogoda, zanotowała spadek przychodów o 8,9 proc. do 46,73 mln zł, a jej zysk netto skurczył się z 16,11 do 7,25 mln zł. W związku z obniżeniem wymiaru pracy i pensji przez 6 miesięcy liczba etatów w firmie zmalała o 11 do 114. Spółka pod koniec czerwca wypłaciła Agorze 16,76 mln zł dywidendy.
Przychody reklamowe Grupy Radiowej Agory zmalały rok do roku z 45,7 do 40,61 mln zł, a wpływy z pozostałej sprzedaży - wzrosły z 5,6 do 6,12 mln zł. Wpływy barterowe poszły w dół z 5,24 do 3,11 mln zł.
Wyniki Grupy Radiowej Agory stanowią tylko część przychodów Rock Radia, Radia Złote Przeboje i Radia Pogoda. Sprzedażą oferty reklamowej stacji zajmuje się również spółka Doradztwo Mediowe.
- Negatywny wpływ na poziom przychodów miała pandemia COVID-19, w wyniku której Spółka odnotowała spadek przychodów ze sprzedaży własnego czasu antenowego. Jednocześnie wyższe były przychody ze sprzedaży reklam w internecie oraz przychody ze sprzedaży subskrypcji TOK FM Premium - opisano w sprawozdaniu Grupy Radiowej Agory.
Według badania Radio Track w ub.r. Radio Złote Przeboje miało 2,9 proc. udziału w rynku słuchalności (tyle samo co rok wcześniej), Radio Pogoda - 1 proc. (też tyle samo co w 2019 roku), a Rock Radio - 0,6 proc. (po wzroście rok do roku o 0,1 pkt proc.).
Z kolei z oferty subskrypcji cyfrowych Radia TOK FM na koniec ub.r. korzystało 25,9 tys. użytkowników, o 5,9 tys. więcej niż rok wcześniej. Nadająca tę rozgłośnię spółka Inforadio (66,09 proc. jej udziałów ma Grupa Radiowa Agory, a 33,91 proc. - należąca do Wydawnictwa Polityka firma Polityka Info) w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 16,7 proc. do 11,72 mln zł oraz zysku netto z 1,9 do 1,39 mln zł. Firma wypłaci Agorze i Polityce 2,28 mln zł dywidendy.
Według danych Publicis Groupe w ub.r. wydatki na reklamy w radiu zmalały o 9,5 proc. do 681,5 mln zł. W kwietniu i maju nastąpiły spadki rok do roku o ponad 40 proc., natomiast w trzecim kwartale - wzrost o 2,5 proc., a w czwartym - o 4,2 proc.
Koszty 9 proc. w dół
Wydatki Grupy Radiowej zmniejszyły się rok do roku o 9,2 proc. - z 43,42 do 39,45 mln zł. Koszty reklamy i reprezentacji poszły w dół z 9,24 do 6,73 mln zł, a pozostałych usług obcych - z 12,17 do 11,87 mln zł.
Nakłady Grupy Radiowej Agory na wynagrodzenia zmalały z 11,39 do 10,41 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 2,07 do 2,01 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Z kolei pozostałe wpływy operacyjne nadawcy poszły w górę ze 135 do 875 zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 830 tys. zł dopłat do pensji z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (żeby skorzystać z tej dotacji w całej grupie Agora na sześć miesięcy obniżono wszystkim pracownikom wynagrodzenia i wymiar pracy o 20 proc.). W konsekwencji w ub.r. w spółce był średnio 114 etatów, o 11 mniej niż w 2019 roku.
Przychody finansowe Grupy Radiowej Agory skurczyły się z 9,65 mln zł do 456 tys. zł, głównie wskutek dużo niższych dywidend od spółek zależnych.
16,8 mln zł dywidendy dla Agory
Zysk sprzedażowy brutto Grupy Radiowej Agory zmalał z 24,34 do 20,35 mln zł, zysk operacyjny - z 8 do 7,82 mln zł, a zysk netto - z 16,11 do 7,25 mln zł.
Pod koniec czerwca Agora jako jedyny udziałowiec Grupy Radiowej Agory zdecydowała, że do końca czerwca otrzyma od niej 16,76 mln zł dywidendy: cały zeszłoroczny zysk netto i 9,51 mln zł z kapitału zapasowego.
W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe grupy Agora zmalały rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 47,1 do 59,4 mln zł. Przesądziło o tym zamknięcie kin Helios w związku z epidemią.
Pod koniec czerwca walne zgromadzenie Agory zgodnie z wnioskiem zarządu zdecydowało, że firma nie wypłaci w br. dywidendy, a zeszłoroczna strata netto zostanie pokryta z przyszłych zysków.
Dołącz do dyskusji: Grupa Radiowa Agory: wpływy w dół, ubyło 11 etatów