Grupa RMF liderem rynku reklamy radiowej
W marcu bieżącego roku cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych były większe o prawie 26 proc. niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły przychody liderującej na rynku Grupy RMF.
Polskie stacje radiowe w marcu bieżącego roku zarobiły cennikowo na reklamach 208,8 mln zł (netto, bez autopromocji), czyli o 25,9 proc. więcej niż w marcu 2009 roku – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie to kolejny miesiąc, w którym zwiększają się wpływy reklamowe nadawców – w lutym bieżącego roku wzrost rok do roku wyniósł prawie 18 proc. (więcej).
Najbardziej – o 54,8 proc. w porównaniu z marcem 2009 roku – zwiększyły się cennikowe wpływy reklamowe Grupy RMF, dzięki czemu wyprzedziła ona Eurozet, którego przychody z tego tytułu wzrosły o 23,1 proc. Z kolei Polskie Radio „na papierze” zarobiło z reklam w marcu bieżącego roku o 31,4 proc. więcej niż rok wcześniej, a Grupy Radiowa TIME – o 14,9 proc. Natomiast Agora zanotowała minimalny wzrost cennikowych wpływów reklamowych – 1,6 proc.
Wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
III.2010 | III.2009 | |
Grupa RMF | 64 775 584 zł | 41 838 205 zł |
Eurozet | 57 925 790 zł | 47 063 577 zł |
Grupa Radiowa TIME | 42 056 208 zł | 36 587 309 zł |
Agora | 23 180 287 zł | 22 817 463 zł |
Polskie Radio | 15 927 524 zł | 12 121 674 zł |
monitorowane stacje razem | 208 824 733 zł | 165 920 017 zł |
Dołącz do dyskusji: Grupa RMF liderem rynku reklamy radiowej
radio internetowe to zastępstwo dla ipoda (to wcale nie jest deprecjonowanie) i zapełnia inną nisze tak naprawdę.